Forvaltningskompetansen i Luftfartstilsynet

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Eivor Bremer Nebben og Annemor Kalleberg

Year
2008

Publisher
Oslo, Difi - Direktoratet for forvaltning og IKT. Difi rapport 2008:12

Type of publication:
Rapport

Link to publication:
http://www.difi.no/filearchive/difirapport-2008-12-forvaltningskompetansen-i-luftfartstilsynet.pdf

Link to review:
http://www.difi.no/artikkel/2009/11/ny-rapport-om-luftfartstilsynet

Number of pages:
66

ISSN:
ISSN 1890-6583

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2799

This page was last updated:
2010-12-15 09:42:18.3


State units related to this publication

Summary
Forvaltningskompetanse dreier seg om å ha kunnskap og rolleforståelse som gjør at en handler i samsvar med de regler og retningslinjer som gjelder for saksbehandling i offentlig sektor. Her ligger blant krav om at saksbehandlingen skal være preget av likebehandling, åpenhet, forutsigbarhet og forsvarlighet. Evalueringen tar for seg hvordan disse forvaltningsverdiene kommer til uttrykk i måten tilsynet ivaretar sine kjerneoppgaver, det vil si tilsyn, saksbehandling, regelverksutvikling og informasjon. I tillegg har vi vurdert tilsynets forvaltningskompetanse i lys av evnen til å samarbeide med andre forvaltningsorganer. Det gjelder i første rekke overordnet departement.