Brukermedvirkning i NAV Når velferdsforvaltningen og brukerorganisasjonene skal jobbe sammen

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Andreassen, Tone Alm

Year
2009

Publisher
Oslo: Gyldendal Akademisk.

Type of publication:
Bok

Link to review:
http://www.gyldendal.no/Gyldendal-Akademisk/Helse-og-sosialfag/Sosialt-arbeid/Brukermedvirkning-i-NAV

Number of pages:
125

ISBN:
ISBN/EAN: 9788205389946

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2886

This page was last updated:
2011-03-29 13:54:14.043


State units related to this publication

Summary
Målene for den nye arbeids- og velferdsforvaltningen (NAV) er å få flere i arbeid og aktivitet, og færre på stønad. Tjenestene som NAV tilbyr skal bedre tilpasses brukernes behov, og gjøres mer helhetlige. Det er fastslått at NAV skal bygges med brukermedvirkning. Det betyr at representanter for brukerne skal få uttale seg om planlegging, gjennomføring og evaluering av etatens tjenester og drøfte virksomheten på vegne av brukergrupper. Denne boken gir grunnlagsinformasjon om NAV og behandler sentrale temaer om medvirkningsprosesser som alle som skal organisere og delta i brukermedvirkningsfora vil ha stor nytte av. Boken er blitt til i et samarbeid med FFO.