NRK Kringkaster og forvaltningen av allmennkringkasteroppdraget. Om å gjøre det viktige populært

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Dirkson, Ane

Year
2011

Publisher
Bergen: Institutt for administrasjon og organisasjonsvitenskap. Universitetet i Bergen. Masteroppgåve

Type of publication:
Hovud-/magister-/masteroppgåve

Link to publication:
https://bora.uib.no/bitstream/handle/1956/7390/84875339.pdf

Link to review:
http:// http://hdl.handle.net/1956/7390

Number of pages:
109

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
3045

This page was last updated:
2014-05-19 13:33:31.633


State units related to this publication

Summary
Målet med denne studien har vært å undersøke hvordan NRK løser sine allmennkringkasterforpliktelser, og dette er blitt gjort ved å foreta en analyse av den sentrale organisasjonsavdelingen NRK Kringkasting. Det er i denne avdelingen strategiene for NRK legges og det er også her det tas viktige beslutninger når det gjelder alt programinnhold. Problemstilling: "Hvordan blir grensesnittet mellom bruksverdi pluralisme, bruksverdi flertall og bytteverdi forvaltet i den sentrale organisasjonsavdelingen Kringkaster"