Spiller mennesker og systemer på lag i norsk høyere utdanning? En kvalitativ studie av kvalitetsarbeidet ved Universitetet i Agder
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Author
McDougall, Tina
Year
2021
Publisher
University of Agder
Type of publication:
Hovud-/magister-/masteroppgåve
Link to publication:
https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/bitstream/handle/11250/2991762/no.uia%3ainspera%3a95875995%3a10812494.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Link to review:
https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/handle/11250/2991762
Number of pages:
97
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
5068
This page was last updated:
2024-07-11 13:24:18.65972
Summary
Systematisk kvalitetsarbeid i høyere utdanning er blitt mer og mer etablert de siste tiårene. Dette skyldes forventninger fra nasjonalt og internasjonalt hold gjennom Bolognaerklæringen og Kvalitetsreformen, samt et kontinuerlig fokus på kvalitet. Videre er kvalitetssystemer lovpålagt for alle norske universiteter, og det er satte krav for systematisk kvalitetsarbeid (Studiekvalitetsforskriften, 2010). I lys av dette er kvalitetsarbeid et sentralt område for universitetssektoren, og arbeidet med