Spiller mennesker og systemer på lag i norsk høyere utdanning? En kvalitativ studie av kvalitetsarbeidet ved Universitetet i Agder

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
McDougall, Tina

Year
2021

Publisher
University of Agder

Type of publication:
Hovud-/magister-/masteroppgåve

Link to publication:
https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/bitstream/handle/11250/2991762/no.uia%3ainspera%3a95875995%3a10812494.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Link to review:
https://uia.brage.unit.no/uia-xmlui/handle/11250/2991762

Number of pages:
97

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
5068

This page was last updated:
2024-07-11 13:24:18.65972


State units related to this publication

Summary
Systematisk kvalitetsarbeid i høyere utdanning er blitt mer og mer etablert de siste tiårene. Dette skyldes forventninger fra nasjonalt og internasjonalt hold gjennom Bolognaerklæringen og Kvalitetsreformen, samt et kontinuerlig fokus på kvalitet. Videre er kvalitetssystemer lovpålagt for alle norske universiteter, og det er satte krav for systematisk kvalitetsarbeid (Studiekvalitetsforskriften, 2010). I lys av dette er kvalitetsarbeid et sentralt område for universitetssektoren, og arbeidet med