Gudrun Vik (2017):
Jus + ped = sant - En erfaringsoppsummering og vurdering av prosjektet "Regelverk i praksis"
Oslo, Difi - Direktoratet for forvaltning og IKT. Difi rapport 2017:5
Publikasjonstype:
Rapport
Fulltekst:
https://www.difi.no/sites/difino/files/difi-rapport_2017_5.pdf
Omtale:
Antall sider:
49
ISSN-nummer:
1890-6583
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
3279
Disse opplysningene er sist endret:
31/10 2017
Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler:
- Statsforvalteren
- Fylkesmannen i Buskerud
- Fylkesmannen i Finnmark
- Fylkesmannen i Hedmark
- Fylkesmannen i Hordaland
- Statsforvaltaren i Møre og Romsdal
- Statsforvalteren i Nordland
- Fylkesmannen i Nord-Trøndelag
- Fylkesmannen i Oppland
- Fylkesmannen i Oslo og Akershus
- Statsforvaltaren i Rogaland
- Fylkesmannen i Sogn og Fjordane
- Fylkesmannen i Sør-Trøndelag
- Fylkesmannen i Telemark
- Fylkesmannen i Troms
- Fylkesmannen i Vestfold
- Fylkesmannen i Østfold
- Utdanningsdirektoratet – direktoratet for barnehage, grunnopplæring og IKT
- Utdanningsdirektoratet
- Statsforvalteren i Agder
- Statsforvalteren i Trøndelag
- Statsforvaltaren i Vestland
- Statsforvaltaren i Østfold, Buskerud, Oslo og Akershus
- Statsforvalteren i Innlandet
- Statsforvalteren i Vestfold og Telemark
- Statsforvalteren i Troms og Finnmark
Sammendrag:
Målet for oppdraget har vært å oppsummere «Regelverk i praksis» - et samarbeidsprosjekt mellom fylkesmannsembetene og Utdanningsdirektoratet. I tillegg til å beskrive hva som ble gjort skulle Difi også presentere synspunkter fra dem i utdanningssektoren som var involvert i prosjektet. «Regelverk i praksis» hadde som mål å bidra til bedre regeletterlevelse gjennom å styrke kompetansen hos de statsansatte i fylkesmannsembetene og Utdanningsdirektoratet som arbeider med regelverksforvaltning.
Etter Difis vurdering var prosjektet godt forankret og hadde høy relevans. I tillegg ble forvaltning-verdier som samordning, brukerretting og styrket gjennomføringskraft tillagt stor vekt i gjennomføringen.