Nordheim, Rebekka; Flakne, Johanne Brandal; Knutzen, Andrea Takle (2021):
Kampanjeplan for Helsedirektoratet
Handelshøyskolen BI
Publikasjonstype:
Hovud-/magister-/masteroppgåve
Fulltekst:
https://biopen.bi.no/bi-xmlui/bitstream/handle/11250/2787136/2907891.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Omtale:
https://biopen.bi.no/bi-xmlui/handle/11250/2787136
Antall sider:
82
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
5559
Disse opplysningene er sist endret:
9/8 2024
Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler:
Sammendrag:
Vi skriver vår avsluttende bacheloroppgave i Kommunikasjonsledelse ved
Handelshøyskolen BI. Oppgaven har blitt utarbeidet i samarbeid med
Helsedirektoratet, og hensikten er å lansere en applikasjon med navnet Påfyll.
Bakgrunnen for informasjonskampanjen er økte psykiske plager blant unge
voksne under den pågående Covid-19 pandemien, og med et ønske om å kunne
tilby et verktøy for å redusere de økte plagene. Med et sterkt ønske om å hjelpe
unge voksne til å forbedre sin psykiske helse, har vi valgt å rette fokus på tiltak
som bidrar til en mer positiv hverdag som kan lette på psykiske utfordringer. Vår
problemstilling er følgende; Hvordan kan applikasjonen “Påfyll” anvendes av
Helsedirektoratet og bidra til å forbedre unge voksne mellom 19 og 25 år, sin
psykiske helse under Covid-19-pandemien.
Oppgaven er bygget opp med bakgrunn i Ronald D. Smith sine fire faser for
kampanjeplanlegging; normativ forskning, strategi, taktikk og evaluering. Vi vil
presentere en situasjonsanalyse som vektlegger bakgrunnen for valg av
problemstilling. Vi vil etter endt situasjonsanalyse ta for oss en
organisasjonsanalyse som har særlig vekt på Helsedirektoratets omdømme tilgitt
under Covid-19 pandemien.
For å få dypere innsikt om målgruppen, samt deres oppfatninger av pandemien og
dets bivirkninger, har vi samlet inn primærdata ved bruk av dybdeintervjuer og
spørreundersøkelser, og benyttet oss av relevant sekundærdata. Vi har utviklet
strategier i sammenheng med funn fra primær- og sekundærdata, hvorav
gjennomføring av strategiene vil bli nærmere beskrevet i oppgavens taktikkfase.
Til slutt er det ønskelig å måle kampanjens utfall, hvorav dette vil vektlegges i
den fjerde, og siste delen av kampanjeplanleggingsfasen; evalueringsfasen.