Evaluering av Norsk pasientskadeerstatning : (fase 2)
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Author
Bøgh, Peter, Tellnes, Hogne, Greni, Ragnhild Castberg, Motzfeldt, Sidsel, Kalleberg, Annemor og Strøm, Maria
Year
2004
Publisher
Oslo: Statskonsult. Rapport 2004:04
Type of publication:
Rapport
Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2004/2004-04.htm
Number of pages:
115
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2261
This page was last updated:
2007-07-10 10:33:38.7
- Andre ordinære forvaltningsorgan
- Spørreskjema
- Intervju
- Dokumentstudie
- Norge
- Utgreiing
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
- Rettsvesen K
- Helse elles K
Summary
Det har vært reist sterkt kritikk mot NPE når det gjelder saksbehandlingstid, service og utfall av sakene. Statskonsult har gått igjennom rutiner, informasjon og praksis. Lang saksbehandlingstid skyldes i stor grad forhold utenfor NPE. Informasjonen kan bli bedre i NPE, men særlig i helsevesenet. NPE har satt i gang tiltak for å bedre service og informasjon. NPEs praksis synes ikke å være for streng ut fra dagens regelverk. Regelverket er muligens ikke i samsvar med folks forventninger.