Evaluering av Norsk pasientskadeerstatning : (fase 2)

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Bøgh, Peter, Tellnes, Hogne, Greni, Ragnhild Castberg, Motzfeldt, Sidsel, Kalleberg, Annemor og Strøm, Maria

Year
2004

Publisher
Oslo: Statskonsult. Rapport 2004:04

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2004/2004-04.htm

Number of pages:
115

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2261

This page was last updated:
2007-07-10 10:33:38.7


Affiliations related to this publication
  • Andre ordinære forvaltningsorgan
Publikasjonens datagrunnlag
  • Spørreskjema
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Rettsvesen K
  • Helse elles K

Summary
Det har vært reist sterkt kritikk mot NPE når det gjelder saksbehandlingstid, service og utfall av sakene. Statskonsult har gått igjennom rutiner, informasjon og praksis. Lang saksbehandlingstid skyldes i stor grad forhold utenfor NPE. Informasjonen kan bli bedre i NPE, men særlig i helsevesenet. NPE har satt i gang tiltak for å bedre service og informasjon. NPEs praksis synes ikke å være for streng ut fra dagens regelverk. Regelverket er muligens ikke i samsvar med folks forventninger.