Evaluering av Norsk pasientskadeerstatning : (fase 2)

Forfatter
Bøgh, Peter, Tellnes, Hogne, Greni, Ragnhild Castberg, Motzfeldt, Sidsel, Kalleberg, Annemor og Strøm, Maria

Årstall
2004

Utgiver
Oslo: Statskonsult. Rapport 2004:04

Publikasjonstype:
Rapport

Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2004/2004-04.htm

Antall sider:
115

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2261

Disse opplysningene er sist endret:
2007-07-10 10:33:38.7


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler
Horisontal dimensjon
  • Andre ordinære forvaltningsorgan
Publikasjonens datagrunnlag
  • Spørreskjema
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Rettsvesen K
  • Helse elles K

Sammendrag
Det har vært reist sterkt kritikk mot NPE når det gjelder saksbehandlingstid, service og utfall av sakene. Statskonsult har gått igjennom rutiner, informasjon og praksis. Lang saksbehandlingstid skyldes i stor grad forhold utenfor NPE. Informasjonen kan bli bedre i NPE, men særlig i helsevesenet. NPE har satt i gang tiltak for å bedre service og informasjon. NPEs praksis synes ikke å være for streng ut fra dagens regelverk. Regelverket er muligens ikke i samsvar med folks forventninger.