Servicekontorene 2003

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Vinje, Torbjørn

Year
2003

Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 2003:12

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2003/2003-12.htm

Number of pages:
65

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2323

This page was last updated:
2007-07-11 08:34:25.077


Affiliations related to this publication
  • Kommune
  • Fylkeskommune
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Kvantitativ
  • Spørreskjema
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Alminneleg offentlig tenesteyting ellers K

Summary
Fra skranke til fremtidens service –en kartlegging av kommunale og offentlige servicekontorer

Både nasjonalt og internasjonalt legges det større vekt enn tidligere på å tilby publikum gode og lett tilgjengelige offentlige tjenester. Ett (av flere) middel for å oppnå dette kan være servicekontorer som samler tjenester som er hyppig etterspurt, på ett fysisk sted. I perioden 1992 til 1996 ble det gjennomført forsøk med offentlige servicekontorer i syv kommuner, det vil si kontorer som tilbyr både kommunale og statlige tjenester. De siste årene har etableringen skutt fart, og i løpet av få år vil det være et servicekontor i et flertall av landets kommuner.