Forfatter
Vinje, Torbjørn

Årstall
2003

Utgiver
Oslo, Statskonsult, Rapport 2003:12

Publikasjonstype:
Rapport

Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2003/2003-12.htm

Antall sider:
65

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2323

Disse opplysningene er sist endret:
2007-07-11 08:34:25.077


Horisontal dimensjon
  • Kommune
  • Fylkeskommune
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Kvantitativ
  • Spørreskjema
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Alminneleg offentlig tenesteyting ellers K

Sammendrag
Fra skranke til fremtidens service –en kartlegging av kommunale og offentlige servicekontorer

Både nasjonalt og internasjonalt legges det større vekt enn tidligere på å tilby publikum gode og lett tilgjengelige offentlige tjenester. Ett (av flere) middel for å oppnå dette kan være servicekontorer som samler tjenester som er hyppig etterspurt, på ett fysisk sted. I perioden 1992 til 1996 ble det gjennomført forsøk med offentlige servicekontorer i syv kommuner, det vil si kontorer som tilbyr både kommunale og statlige tjenester. De siste årene har etableringen skutt fart, og i løpet av få år vil det være et servicekontor i et flertall av landets kommuner.