Vinje, Torbjørn (2003):
Servicekontorene 2003
Oslo, Statskonsult, Rapport 2003:12
Publikasjonstype:
Rapport
Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2003/2003-12.htm
Antall sider:
65
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2323
Disse opplysningene er sist endret:
11/7 2007
Horisontal dimensjon:
- Kommune
- Fylkeskommune
- Stat
Publikasjonens datagrunnlag:
- Kvantitativ
- Spørreskjema
- Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien:
- Norge
Studieoppdrag:
- Utgreiing
Studietype:
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog):
- Alminneleg offentlig tenesteyting ellers K
Sammendrag:
Fra skranke til fremtidens service –en kartlegging av kommunale og offentlige servicekontorer
Både nasjonalt og internasjonalt legges det større vekt enn tidligere på å tilby publikum gode og lett tilgjengelige offentlige tjenester. Ett (av flere) middel for å oppnå dette kan være servicekontorer som samler tjenester som er hyppig etterspurt, på ett fysisk sted. I perioden 1992 til 1996 ble det gjennomført forsøk med offentlige servicekontorer i syv kommuner, det vil si kontorer som tilbyr både kommunale og statlige tjenester. De siste årene har etableringen skutt fart, og i løpet av få år vil det være et servicekontor i et flertall av landets kommuner.