Ibenholt, Tone og Wærness, Marit (1999):
Hjelpemiddelsentralene - tekniske tjenester og effektivitet
Oslo, Statskonsult, Rapport 1999:27
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Type of publication:
Rapport
Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1999/1999-27.htm
Number of pages:
47
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2417
This page was last updated:
19/7 2007
State units related to this publication:
Publikasjonens datagrunnlag:
- Intervju
- Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien:
- Norge
Studieoppdrag:
- Utgreiing
Studietype:
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Summary:
I rapporten oppsummeres erfaringene fra et prøveprosjekt som er gjennomført ved fire hjelpemiddelsentraler i 1998 og 1999. Prøveprosjektet innebar at alt tjenestekjøp knyttet til reparasjon, vedlikehold og frakt av hjelpemidler ble finansiert over driftsbudsjettet og ikke over stønadsbudsjettet. Statskonsult mener at prosjektet bør videreføres og utvides til etter hvert å omfatte alle sentralene. Prosjektet stiller krav til sentralens ledelse og det er viktig at arbeidet er forankret i hele sentralen. Brukerne må trekkes mer med i prosjektet enn det som har vært tilfelle hittil. I videreføringen må det utvikles en finansieringsmodell som tar hensyn til volumveksten på hjelpemiddelområdet.