Hjelpemiddelsentralene - tekniske tjenester og effektivitet

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Ibenholt, Tone og Wærness, Marit

Year
1999

Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 1999:27

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1999/1999-27.htm

Number of pages:
47

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2417

This page was last updated:
2007-07-19 13:04:18.653


State units related to this publication
Publikasjonens datagrunnlag
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag

Summary
I rapporten oppsummeres erfaringene fra et prøveprosjekt som er gjennomført ved fire hjelpemiddelsentraler i 1998 og 1999. Prøveprosjektet innebar at alt tjenestekjøp knyttet til reparasjon, vedlikehold og frakt av hjelpemidler ble finansiert over driftsbudsjettet og ikke over stønadsbudsjettet. Statskonsult mener at prosjektet bør videreføres og utvides til etter hvert å omfatte alle sentralene. Prosjektet stiller krav til sentralens ledelse og det er viktig at arbeidet er forankret i hele sentralen. Brukerne må trekkes mer med i prosjektet enn det som har vært tilfelle hittil. I videreføringen må det utvikles en finansieringsmodell som tar hensyn til volumveksten på hjelpemiddelområdet.