Ibenholt, Tone og Wærness, Marit (1999):
Hjelpemiddelsentralene - tekniske tjenester og effektivitet
Oslo, Statskonsult, Rapport 1999:27
Publikasjonstype:
Rapport
Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1999/1999-27.htm
Antall sider:
47
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2417
Disse opplysningene er sist endret:
19/7 2007
Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler:
Publikasjonens datagrunnlag:
- Intervju
- Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien:
- Norge
Studieoppdrag:
- Utgreiing
Studietype:
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sammendrag:
I rapporten oppsummeres erfaringene fra et prøveprosjekt som er gjennomført ved fire hjelpemiddelsentraler i 1998 og 1999. Prøveprosjektet innebar at alt tjenestekjøp knyttet til reparasjon, vedlikehold og frakt av hjelpemidler ble finansiert over driftsbudsjettet og ikke over stønadsbudsjettet. Statskonsult mener at prosjektet bør videreføres og utvides til etter hvert å omfatte alle sentralene. Prosjektet stiller krav til sentralens ledelse og det er viktig at arbeidet er forankret i hele sentralen. Brukerne må trekkes mer med i prosjektet enn det som har vært tilfelle hittil. I videreføringen må det utvikles en finansieringsmodell som tar hensyn til volumveksten på hjelpemiddelområdet.