Om pressestøtten og statens annonseregelverk

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Grøver, Tone og Klepsvik, Knut

Year
1998

Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 1998:02

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1998/1998-02.htm

Number of pages:
141

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2446

This page was last updated:
2007-07-19 13:02:33.467


Affiliations related to this publication
  • Privat sektor (marked)
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Staten generelt

Summary
Pressestøtten bidrar til pressepolitikkens mål om avismangfold. Uklarheter og dilemmaer knyttet til mål, definisjoner og utforming hemmer støtteordningen. Noen av disse kan fjernes eller dempes. Det bør være færre aviser i støtteordningen. Statens regelverk for annonsering i dagspressen kan defineres klarere i forhold til pressepolitikken. En ordning som stiller staten friere, vil være i tråd med prinsippene for statlig informasjonspolitikk. En omlegging av regelverket kan følges opp med økt pressestøtte til de avisene som vil bli berørt.