Formidling og forvaltning av tekniske hjelpemidler

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Dugstad, Ragnhild, Botheim, Ingunn og Sollien, Tone

Year
1997

Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 1997:05

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1997/1997-05.htm

Number of pages:
52

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2452

This page was last updated:
2007-07-19 13:00:56.467


Affiliations related to this publication
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Terapeutiske hjelpemidler og utstyr I
  • Rehabiliterings- og opptreningstenester I
  • Helse elles K
  • Staten generelt

Summary
En evaluering av hjelpemiddelsentralenes virksomhet
Driften av hjelpemiddelsentralene vurderes i lys av utviklingen i folketrygdens utgifter til tekniske hjelpemidler. Rapporten drøfter den styringsmodellen som er valgt og i hvilken grad det er etablert tilstrekkelige styringssystemer for hjelpemiddelsentralens virksomhet. Evalueringen omhandler videre de forbedrings- og effektivitetstiltak som er foretatt i forhold til ressursstyringen ved sentralene. Det understrekes at hjelpemiddelsentralenes arbeid i forhold til førstelinjetjenesten i kommunene er særlig viktig, både for å få en kostnadseffektiv og en formålseffektiv hjelpemiddelformidling.