Formidling og forvaltning av tekniske hjelpemidler

Forfatter
Dugstad, Ragnhild, Botheim, Ingunn og Sollien, Tone

Årstall
1997

Utgiver
Oslo, Statskonsult, Rapport 1997:05

Publikasjonstype:
Rapport

Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1997/1997-05.htm

Antall sider:
52

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2452

Disse opplysningene er sist endret:
2007-07-19 13:00:56.467


Horisontal dimensjon
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Terapeutiske hjelpemidler og utstyr I
  • Rehabiliterings- og opptreningstenester I
  • Helse elles K
  • Staten generelt

Sammendrag
En evaluering av hjelpemiddelsentralenes virksomhet
Driften av hjelpemiddelsentralene vurderes i lys av utviklingen i folketrygdens utgifter til tekniske hjelpemidler. Rapporten drøfter den styringsmodellen som er valgt og i hvilken grad det er etablert tilstrekkelige styringssystemer for hjelpemiddelsentralens virksomhet. Evalueringen omhandler videre de forbedrings- og effektivitetstiltak som er foretatt i forhold til ressursstyringen ved sentralene. Det understrekes at hjelpemiddelsentralenes arbeid i forhold til førstelinjetjenesten i kommunene er særlig viktig, både for å få en kostnadseffektiv og en formålseffektiv hjelpemiddelformidling.