Formidling og forvaltning av tekniske hjelpemidler
Forfatter
Dugstad, Ragnhild, Botheim, Ingunn og Sollien, Tone
Årstall
1997
Utgiver
Oslo, Statskonsult, Rapport 1997:05
Publikasjonstype:
Rapport
Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1997/1997-05.htm
Antall sider:
52
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2452
Disse opplysningene er sist endret:
2007-07-19 13:00:56.467
- Stat
- Intervju
- Dokumentstudie
- Norge
- Utgreiing
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
- Terapeutiske hjelpemidler og utstyr I
- Rehabiliterings- og opptreningstenester I
- Helse elles K
- Staten generelt
Sammendrag
En evaluering av hjelpemiddelsentralenes virksomhet
Driften av hjelpemiddelsentralene vurderes i lys av utviklingen i folketrygdens utgifter til tekniske hjelpemidler. Rapporten drøfter den styringsmodellen som er valgt og i hvilken grad det er etablert tilstrekkelige styringssystemer for hjelpemiddelsentralens virksomhet. Evalueringen omhandler videre de forbedrings- og effektivitetstiltak som er foretatt i forhold til ressursstyringen ved sentralene. Det understrekes at hjelpemiddelsentralenes arbeid i forhold til førstelinjetjenesten i kommunene er særlig viktig, både for å få en kostnadseffektiv og en formålseffektiv hjelpemiddelformidling.