The State Administration Database

Berg, Kirsti (1996):

Brukerorientert kvalitet

Oslo, Statskonsult

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Type of publication:

Bok

Link to review:

http://www.statskonsult.no/publik/bokhefteveil/brukerorintert.htm

Number of pages:

39

ISBN:

82-7483-066-0

Language of publication:

Norsk

Country of publication:

Norge

NSD-reference:

2459

This page was last updated:

19/7 2007

Affiliations related to this publication:

Publikasjonens datagrunnlag:

Land som er gjenstand for studien:

Verkemiddel i den konstituerande styringa:

Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder:

Studieoppdrag:

Sektor (cofog):

Summary:

Kvalitetsutvikling er et av virkemidlene for å få til en bedre offentlig forvaltning.

I vårt temahefte legger vi særlig vekt på brukerperspektivet - kravet om en lydhør, brukerorientert forvaltning og bedre tjenestekvalitet.

Vi henvender oss både til ledere og til nøkkelpersoner i kvalitetsarbeidet i statlige virksomheter.

Heftet gir en oversikt over viktige problemstillinger rundt kvalitet og kvalitetstenkning. Det gir råd og veiledning om kvalitetsutvikling i statlige virksomheter. Verdigrunnlaget og rammebetingelsene for offentlig sektor - og den betydningen dette har for kvalitetsarbeidet - blir også belyst. I heftet gis eksempler fra statlige virksomheter som har kommet godt i gang med kvalitetsarbeidet.