Berg, Kirsti (1996):
Brukerorientert kvalitet
Oslo, Statskonsult
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Type of publication:
Bok
Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/bokhefteveil/brukerorintert.htm
Number of pages:
39
ISBN:
82-7483-066-0
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2459
This page was last updated:
19/7 2007
Affiliations related to this publication:
- Stat
Publikasjonens datagrunnlag:
- Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien:
- Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa:
- 1.4 Finansiering
Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder:
- 2.3 Styringssystemer og -verktøy
Studieoppdrag:
- Utgreiing
Sektor (cofog):
- Staten generelt
Summary:
Kvalitetsutvikling er et av virkemidlene for å få til en bedre offentlig forvaltning.
I vårt temahefte legger vi særlig vekt på brukerperspektivet - kravet om en lydhør, brukerorientert forvaltning og bedre tjenestekvalitet.
Vi henvender oss både til ledere og til nøkkelpersoner i kvalitetsarbeidet i statlige virksomheter.
Heftet gir en oversikt over viktige problemstillinger rundt kvalitet og kvalitetstenkning. Det gir råd og veiledning om kvalitetsutvikling i statlige virksomheter. Verdigrunnlaget og rammebetingelsene for offentlig sektor - og den betydningen dette har for kvalitetsarbeidet - blir også belyst. I heftet gis eksempler fra statlige virksomheter som har kommet godt i gang med kvalitetsarbeidet.