Brukerorientert kvalitet

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Berg, Kirsti

Year
1996

Publisher
Oslo, Statskonsult

Type of publication:
Bok

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/bokhefteveil/brukerorintert.htm

Number of pages:
39

ISBN:
82-7483-066-0

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2459

This page was last updated:
2007-07-19 13:28:45.297


Affiliations related to this publication
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.4 Finansiering
Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder
  • 2.3 Styringssystemer og -verktøy
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Sektor (cofog)
  • Staten generelt

Summary
Kvalitetsutvikling er et av virkemidlene for å få til en bedre offentlig forvaltning.

I vårt temahefte legger vi særlig vekt på brukerperspektivet - kravet om en lydhør, brukerorientert forvaltning og bedre tjenestekvalitet.

Vi henvender oss både til ledere og til nøkkelpersoner i kvalitetsarbeidet i statlige virksomheter.

Heftet gir en oversikt over viktige problemstillinger rundt kvalitet og kvalitetstenkning. Det gir råd og veiledning om kvalitetsutvikling i statlige virksomheter. Verdigrunnlaget og rammebetingelsene for offentlig sektor - og den betydningen dette har for kvalitetsarbeidet - blir også belyst. I heftet gis eksempler fra statlige virksomheter som har kommet godt i gang med kvalitetsarbeidet.