Brukerorientert kvalitet
Forfatter
Berg, Kirsti
Årstall
1996
Utgiver
Oslo, Statskonsult
Publikasjonstype:
Bok
Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/bokhefteveil/brukerorintert.htm
Antall sider:
39
ISBN-nummer:
82-7483-066-0
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2459
Disse opplysningene er sist endret:
2007-07-19 13:28:45.297
- Stat
- Dokumentstudie
- Norge
- 1.4 Finansiering
- 2.3 Styringssystemer og -verktøy
- Utgreiing
- Staten generelt
Sammendrag
Kvalitetsutvikling er et av virkemidlene for å få til en bedre offentlig forvaltning.
I vårt temahefte legger vi særlig vekt på brukerperspektivet - kravet om en lydhør, brukerorientert forvaltning og bedre tjenestekvalitet.
Vi henvender oss både til ledere og til nøkkelpersoner i kvalitetsarbeidet i statlige virksomheter.
Heftet gir en oversikt over viktige problemstillinger rundt kvalitet og kvalitetstenkning. Det gir råd og veiledning om kvalitetsutvikling i statlige virksomheter. Verdigrunnlaget og rammebetingelsene for offentlig sektor - og den betydningen dette har for kvalitetsarbeidet - blir også belyst. I heftet gis eksempler fra statlige virksomheter som har kommet godt i gang med kvalitetsarbeidet.