Forfatter
Berg, Kirsti

Årstall
1996

Utgiver
Oslo, Statskonsult

Publikasjonstype:
Bok

Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/bokhefteveil/brukerorintert.htm

Antall sider:
39

ISBN-nummer:
82-7483-066-0

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2459

Disse opplysningene er sist endret:
2007-07-19 13:28:45.297


Horisontal dimensjon
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.4 Finansiering
Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder
  • 2.3 Styringssystemer og -verktøy
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Sektor (cofog)
  • Staten generelt

Sammendrag
Kvalitetsutvikling er et av virkemidlene for å få til en bedre offentlig forvaltning.

I vårt temahefte legger vi særlig vekt på brukerperspektivet - kravet om en lydhør, brukerorientert forvaltning og bedre tjenestekvalitet.

Vi henvender oss både til ledere og til nøkkelpersoner i kvalitetsarbeidet i statlige virksomheter.

Heftet gir en oversikt over viktige problemstillinger rundt kvalitet og kvalitetstenkning. Det gir råd og veiledning om kvalitetsutvikling i statlige virksomheter. Verdigrunnlaget og rammebetingelsene for offentlig sektor - og den betydningen dette har for kvalitetsarbeidet - blir også belyst. I heftet gis eksempler fra statlige virksomheter som har kommet godt i gang med kvalitetsarbeidet.