Kommunikasjon med det regionale ledd

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Aanæs, Ellen Hov, Viggen, Marit

Year
2004

Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 2004:07

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2004/2004-07.htm

Number of pages:
124

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2594

This page was last updated:
2007-08-31 13:26:44.747


State units related to this publication
Affiliations related to this publication
  • Andre ordinære forvaltningsorgan
Publikasjonens datagrunnlag
  • Spørreskjema
  • Intervju
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.2 Endring i tilknytningsform
  • 1.6 Pedagogiske verkemiddel
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Effektstudie/implikasjoner/resultater
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Type effekt
  • Verdimessige effektar
Sektor (cofog)
  • Alminnelig offentlig tjenesteyting
  • Støttetenester tilknytt utdanning I

Summary
Læringssenteret haddes som formål å bidra til at kommunikasjonen mellom Læringssenteret og fylkesmennen ble så god som mulig. Denne ambisjonen ønsket se å overføre til Utdanningsdirektoratet som overtar den statlige styringen av fylkesmennenes utdanningsavdelinger fra 15. juni 2004. I rapporten sammenfattes svarene fra 41 omfattende kvalitative intervjuer med fylkesmenn, utdanningsdirektører og informasjonsrådgivere. Intervjuene omhandler fylkesmennenes og utdanningsdirektørenes erfaringer med Læringssenterets kommunikasjon, samt deres kommunikasjonsbehov og forventninger til det nye utdanningsdirektoratet.