Ja takk begge deler! En analyse av befolkningens kanalvalg og behov for offentlig informasjon

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Hansen, Lisbeth Udland, Dalen, Liv

Year
2002

Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 2002:09

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2002/2002-08.htm

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2598

This page was last updated:
2007-09-03 15:28:27.357


Publikasjonens datagrunnlag
  • Kvantitativ
  • Spørreskjema
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.6 Pedagogiske verkemiddel
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Staten generelt

Summary
Informasjon som gis fra staten skal utformes og formidles med utgangspunkt i mottakernes behov. For å få et kunnskapsgrunnlag om brukerne av offentlig informasjon har vi kartlagt hvordan publikum mottar informasjon fra staten, hvor fornøyd de er med den, deres holdninger til offentlig informasjon og hvilke informasjonskanaler de bruker. Vi har også sett spesielt på Internett som kanal for offentlig informasjon. Undersøkelsen er gjennomført i samarbeid med Norsk Gallup og Gazette.