Ja takk begge deler! En analyse av befolkningens kanalvalg og behov for offentlig informasjon

Forfatter
Hansen, Lisbeth Udland, Dalen, Liv

Årstall
2002

Utgiver
Oslo, Statskonsult, Rapport 2002:09

Publikasjonstype:
Rapport

Omtale:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/2002/2002-08.htm

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2598

Disse opplysningene er sist endret:
2007-09-03 15:28:27.357


Publikasjonens datagrunnlag
  • Kvantitativ
  • Spørreskjema
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.6 Pedagogiske verkemiddel
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Sektor (cofog)
  • Staten generelt

Sammendrag
Informasjon som gis fra staten skal utformes og formidles med utgangspunkt i mottakernes behov. For å få et kunnskapsgrunnlag om brukerne av offentlig informasjon har vi kartlagt hvordan publikum mottar informasjon fra staten, hvor fornøyd de er med den, deres holdninger til offentlig informasjon og hvilke informasjonskanaler de bruker. Vi har også sett spesielt på Internett som kanal for offentlig informasjon. Undersøkelsen er gjennomført i samarbeid med Norsk Gallup og Gazette.