Transport, tilsyn og tillit
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Author
Lassen, Vivi, Bakli, Oddbjørg, Barvik, Bjørn
Year
1997
Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 1997:11
Type of publication:
Rapport
Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1997/1997-11.htm
Number of pages:
49
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2616
This page was last updated:
2007-09-07 13:13:59.107
- Sentraladministrative organ (direktorat m.m.)
- Forvaltningsbedrift
- Heleide statsaksjeselskap
- Primærdata
- Sekundærdata
- Kvalitativ
- Intervju
- Dokumentstudie
- Danmark
- Norge
- Sverige
- 1.1 Organisering generelt
- 1.2 Endring i tilknytningsform
- 1.4 Finansiering
- Utgreiing
- Effektstudie/implikasjoner/resultater
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
- Kostnadseffektivitet
- Strukturelle og styringsmessige effektar
- Kvalitet og sikkerhetsmessige effektar
- Verdimessige effektar
- Driftskostnadsmessige effektar
- Veitransport K
- Jernbanetransport K
- Lufttransport K
Summary
Om organisering av tilsynsfunksjonen i transportsektoren Statskonsult konkluderer med at det ikke bør opprettes et felles tilsyn på transportsektoren. Luftfartsinspeksjolnen og Statens jernbanetilsyn bør av troverdighetshensyn etableres som egne tilsynsetater. Det bør i første omgang ikke skilles ut noen egen tilsynsetat fra Statens vegvesen. Generelt bør tilsynsvirksomheten bevilgningsfinansieres. Det foreslås at enkelte oppgaver delegeres fra Samferdselsdepartementet til underliggende virksomhet. Løyvevirksomheten på vegsiden bør samordnes.