Riksrevisjonen (2006):
Riksrevisjonens undersøkelse om brukerretting av tjenester. Dokument nr. 3:3 (2006-2007)
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Type of publication:
Rapport
Link to publication:
Link to review:
http://www.riksrevisjonen.no/Aktuelt/Pressemeldinger/Pressemelding_Dok_3_3_2006_2007.htm
Number of pages:
52
ISBN:
82-978-82-90811-11-7
Language of publication:
Norsk
NSD-reference:
2619
This page was last updated:
10/9 2007
Affiliations related to this publication:
- Stat
Publikasjonens datagrunnlag:
- Primærdata
- Sekundærdata
- Kvantitativ
- Kvalitativ
- Spørreskjema
- Intervju
- Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien:
- Norge
Andre verkemiddel i den konstituerande / operative styringa:
- 3.1 Forvaltningsrevisjon og interne evalueringar
Studieoppdrag:
- Utgreiing
Studietype:
- Effektstudie/implikasjoner/resultater
Type effekt:
- Verdimessige effektar
Summary:
Statlige virksomheter har ikke gjort nok for å tilpasse tjenestene til brukeren. Dette medfører at brukernes behov ikke alltid blir ivaretatt på en god nok måte, som igjen kan få konsekvenser for brukernes tilfredshet. Fornyings- og administrasjonsdepartementet bør spille en mer sentral rolle som pådriver og koordinator for at statlige tjenester skal innrettes etter brukernes behov, sier riksrevisor Jørgen Kosmo.