Riksrevisjonens undersøkelse om brukerretting av tjenester. Dokument nr. 3:3 (2006-2007)

Forfatter
Riksrevisjonen

Årstall
2006

Publikasjonstype:
Rapport

Fulltekst:
http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/4CAD9B9F-A141-4810-9BEC-C4B1BC57FE14/0/Dok_3_3_2006_2007.pdf

Omtale:
http://www.riksrevisjonen.no/Aktuelt/Pressemeldinger/Pressemelding_Dok_3_3_2006_2007.htm

Antall sider:
52

ISBN-nummer:
82-978-82-90811-11-7

Publiseringsspråk:
Norsk

NSD-referanse:
2619

Disse opplysningene er sist endret:
2007-09-10 16:09:23.89


Horisontal dimensjon
  • Stat
Publikasjonens datagrunnlag
  • Primærdata
  • Sekundærdata
  • Kvantitativ
  • Kvalitativ
  • Spørreskjema
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Andre verkemiddel i den konstituerande / operative styringa
  • 3.1 Forvaltningsrevisjon og interne evalueringar
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Effektstudie/implikasjoner/resultater
Type effekt
  • Verdimessige effektar

Sammendrag
Statlige virksomheter har ikke gjort nok for å tilpasse tjenestene til brukeren. Dette medfører at brukernes behov ikke alltid blir ivaretatt på en god nok måte, som igjen kan få konsekvenser for brukernes tilfredshet. Fornyings- og administrasjonsdepartementet bør spille en mer sentral rolle som pådriver og koordinator for at statlige tjenester skal innrettes etter brukernes behov, sier riksrevisor Jørgen Kosmo.