Riksrevisjonens undersøkelse om brukerretting av tjenester. Dokument nr. 3:3 (2006-2007)
Forfatter
Riksrevisjonen
Årstall
2006
Publikasjonstype:
Rapport
Omtale:
http://www.riksrevisjonen.no/Aktuelt/Pressemeldinger/Pressemelding_Dok_3_3_2006_2007.htm
Antall sider:
52
ISBN-nummer:
82-978-82-90811-11-7
Publiseringsspråk:
Norsk
NSD-referanse:
2619
Disse opplysningene er sist endret:
2007-09-10 16:09:23.89
- Stat
- Primærdata
- Sekundærdata
- Kvantitativ
- Kvalitativ
- Spørreskjema
- Intervju
- Dokumentstudie
- Norge
- 3.1 Forvaltningsrevisjon og interne evalueringar
- Utgreiing
- Effektstudie/implikasjoner/resultater
- Verdimessige effektar
Sammendrag
Statlige virksomheter har ikke gjort nok for å tilpasse tjenestene til brukeren. Dette medfører at brukernes behov ikke alltid blir ivaretatt på en god nok måte, som igjen kan få konsekvenser for brukernes tilfredshet. Fornyings- og administrasjonsdepartementet bør spille en mer sentral rolle som pådriver og koordinator for at statlige tjenester skal innrettes etter brukernes behov, sier riksrevisor Jørgen Kosmo.