Riksrevisjonen (2006):
Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen. Dokument nr. 3:10 (2005-2006)
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Type of publication:
Rapport
Link to publication:
Link to review:
Number of pages:
64
ISBN:
82-90811-68-3
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2621
This page was last updated:
10/9 2007
State units related to this publication:
Publikasjonens datagrunnlag:
- Primærdata
- Sekundærdata
- Kvantitativ
- Kvalitativ
- Spørreskjema
- Intervju
- Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien:
- Norge
Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder:
- 2.1 Formell styringsdialog
Studieoppdrag:
- Utgreiing
Studietype:
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Type effekt:
- Strukturelle og styringsmessige effektar
Sektor (cofog):
- Barneskular I
- Ungdomsskular I
Summary:
Opplæringstilbudet ved en rekke grunnskoler er ikke tilfredsstillende. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp er spesielt utsatt. Mange skoler vurderer ikke om undervisningen er godt nok tilrettelagt for å nå målene for opplæringen, og det er vesentlige mangler i kommunenes systemer for vurdering og oppfølging av skolene. Staten fører dessuten i liten grad tilsyn med sentrale bestemmelser i opplæringsloven.