Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen. Dokument nr. 3:10 (2005-2006)

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Riksrevisjonen

Year
2006

Type of publication:
Rapport

Link to publication:
http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/129B87A9-4E2E-4505-A3AA-1FDC29027DDA/0/Dok_3_10_2005_2006.pdf

Link to review:
http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/9FC1168A-FC19-42D6-957D-BEA6B3239E5B/0/Sammendrag_Dok_3_10_2005_2006.pdf

Number of pages:
64

ISBN:
82-90811-68-3

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2621

This page was last updated:
2007-09-10 16:08:47.89


State units related to this publication
Publikasjonens datagrunnlag
  • Primærdata
  • Sekundærdata
  • Kvantitativ
  • Kvalitativ
  • Spørreskjema
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder
  • 2.1 Formell styringsdialog
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Type effekt
  • Strukturelle og styringsmessige effektar
Sektor (cofog)
  • Barneskular I
  • Ungdomsskular I

Summary
Opplæringstilbudet ved en rekke grunnskoler er ikke tilfredsstillende. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp er spesielt utsatt. Mange skoler vurderer ikke om undervisningen er godt nok tilrettelagt for å nå målene for opplæringen, og det er vesentlige mangler i kommunenes systemer for vurdering og oppfølging av skolene. Staten fører dessuten i liten grad tilsyn med sentrale bestemmelser i opplæringsloven.