Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen. Dokument nr. 3:10 (2005-2006)
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Author
Riksrevisjonen
Year
2006
Type of publication:
Rapport
Link to publication:
http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/129B87A9-4E2E-4505-A3AA-1FDC29027DDA/0/Dok_3_10_2005_2006.pdf
Link to review:
http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/9FC1168A-FC19-42D6-957D-BEA6B3239E5B/0/Sammendrag_Dok_3_10_2005_2006.pdf
Number of pages:
64
ISBN:
82-90811-68-3
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2621
This page was last updated:
2007-09-10 16:08:47.89
- Primærdata
- Sekundærdata
- Kvantitativ
- Kvalitativ
- Spørreskjema
- Intervju
- Dokumentstudie
- Norge
- 2.1 Formell styringsdialog
- Utgreiing
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
- Strukturelle og styringsmessige effektar
- Barneskular I
- Ungdomsskular I
Summary
Opplæringstilbudet ved en rekke grunnskoler er ikke tilfredsstillende. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp er spesielt utsatt. Mange skoler vurderer ikke om undervisningen er godt nok tilrettelagt for å nå målene for opplæringen, og det er vesentlige mangler i kommunenes systemer for vurdering og oppfølging av skolene. Staten fører dessuten i liten grad tilsyn med sentrale bestemmelser i opplæringsloven.