The State Administration Database

Riksrevisjonen (2006):

Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen. Dokument nr. 3:10 (2005-2006)

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Type of publication:

Rapport

Link to publication:

http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/129B87A9-4E2E-4505-A3AA-1FDC29027DDA/0/Dok_3_10_2005_2006.pdf

Link to review:

http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/9FC1168A-FC19-42D6-957D-BEA6B3239E5B/0/Sammendrag_Dok_3_10_2005_2006.pdf

Number of pages:

64

ISBN:

82-90811-68-3

Language of publication:

Norsk

Country of publication:

Norge

NSD-reference:

2621

This page was last updated:

10/9 2007

State units related to this publication:

Publikasjonens datagrunnlag:

Land som er gjenstand for studien:

Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder:

Studieoppdrag:

Studietype:

Type effekt:

Sektor (cofog):

Summary:

Opplæringstilbudet ved en rekke grunnskoler er ikke tilfredsstillende. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp er spesielt utsatt. Mange skoler vurderer ikke om undervisningen er godt nok tilrettelagt for å nå målene for opplæringen, og det er vesentlige mangler i kommunenes systemer for vurdering og oppfølging av skolene. Staten fører dessuten i liten grad tilsyn med sentrale bestemmelser i opplæringsloven.