Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen. Dokument nr. 3:10 (2005-2006)
Forfatter
Riksrevisjonen
Årstall
2006
Publikasjonstype:
Rapport
Antall sider:
64
ISBN-nummer:
82-90811-68-3
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2621
Disse opplysningene er sist endret:
2007-09-10 16:08:47.89
- Primærdata
- Sekundærdata
- Kvantitativ
- Kvalitativ
- Spørreskjema
- Intervju
- Dokumentstudie
- Norge
- 2.1 Formell styringsdialog
- Utgreiing
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
- Strukturelle og styringsmessige effektar
- Barneskular I
- Ungdomsskular I
Sammendrag
Opplæringstilbudet ved en rekke grunnskoler er ikke tilfredsstillende. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp er spesielt utsatt. Mange skoler vurderer ikke om undervisningen er godt nok tilrettelagt for å nå målene for opplæringen, og det er vesentlige mangler i kommunenes systemer for vurdering og oppfølging av skolene. Staten fører dessuten i liten grad tilsyn med sentrale bestemmelser i opplæringsloven.