Riksrevisjonens undersøkelse av opplæringen i grunnskolen. Dokument nr. 3:10 (2005-2006)

Forfatter
Riksrevisjonen

Årstall
2006

Publikasjonstype:
Rapport

Fulltekst:
http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/129B87A9-4E2E-4505-A3AA-1FDC29027DDA/0/Dok_3_10_2005_2006.pdf

Omtale:
http://www.riksrevisjonen.no/NR/rdonlyres/9FC1168A-FC19-42D6-957D-BEA6B3239E5B/0/Sammendrag_Dok_3_10_2005_2006.pdf

Antall sider:
64

ISBN-nummer:
82-90811-68-3

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2621

Disse opplysningene er sist endret:
2007-09-10 16:08:47.89


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler
Publikasjonens datagrunnlag
  • Primærdata
  • Sekundærdata
  • Kvantitativ
  • Kvalitativ
  • Spørreskjema
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den operative styringa av ststlege verksemder
  • 2.1 Formell styringsdialog
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Type effekt
  • Strukturelle og styringsmessige effektar
Sektor (cofog)
  • Barneskular I
  • Ungdomsskular I

Sammendrag
Opplæringstilbudet ved en rekke grunnskoler er ikke tilfredsstillende. Elever uten spesialundervisning, men med behov for ekstra hjelp er spesielt utsatt. Mange skoler vurderer ikke om undervisningen er godt nok tilrettelagt for å nå målene for opplæringen, og det er vesentlige mangler i kommunenes systemer for vurdering og oppfølging av skolene. Staten fører dessuten i liten grad tilsyn med sentrale bestemmelser i opplæringsloven.