Øvrelid, Ragnhild, Bakli, Oddbjørg, Lidahl, Anne K, Førland, Hanne Mari (1996):
Evaluering av tilskuddsordning for private grunn- og videregående skoler
Oslo, Statskonsult, Rapport 1996:08
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Type of publication:
Rapport
Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1996/1996-08.htm
Number of pages:
52
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2622
This page was last updated:
10/9 2007
State units related to this publication:
Publikasjonens datagrunnlag:
- Primærdata
- Sekundærdata
- Kvalitativ
- Intervju
- Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien:
- Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa:
- 1.3 Privatisering/markedsretting
- 1.4 Finansiering
Studieoppdrag:
- Utgreiing
Studietype:
- Effektstudie/implikasjoner/resultater
- Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Type effekt:
- Kostnadseffektivitet
- Samfunnseffektivitet
Sektor (cofog):
- Barneskular I
- Ungdomsskular I
- Videregående skular I
Summary:
Tilskuddsordningen er komplisert og preget av at godkjenningsgrunnlaget, tilskuddsregler og praksis er tilpasset søkermassen underveis. Formålet med tilskuddsordningen bør klargjøres og antall godkjenningsgrunnlag reduseres, slik at ordningen blir i tråd med kravene i nytt økonomireglement og endrede rammebetingelser i skolesektoren. Reform 94 kan gi grunnlag for en vesentlig forenkling av ordningen.