Evaluering av tilskuddsordning for private grunn- og videregående skoler

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Øvrelid, Ragnhild, Bakli, Oddbjørg, Lidahl, Anne K, Førland, Hanne Mari

Year
1996

Publisher
Oslo, Statskonsult, Rapport 1996:08

Type of publication:
Rapport

Link to review:
http://www.statskonsult.no/publik/rapporter/1996/1996-08.htm

Number of pages:
52

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
2622

This page was last updated:
2007-09-10 11:30:06.577


Publikasjonens datagrunnlag
  • Primærdata
  • Sekundærdata
  • Kvalitativ
  • Intervju
  • Dokumentstudie
Land som er gjenstand for studien
  • Norge
Verkemiddel i den konstituerande styringa
  • 1.3 Privatisering/markedsretting
  • 1.4 Finansiering
Studieoppdrag
  • Utgreiing
Studietype
  • Effektstudie/implikasjoner/resultater
  • Kartlegging/kunnskapsgrunnlag
Type effekt
  • Kostnadseffektivitet
  • Samfunnseffektivitet
Sektor (cofog)
  • Barneskular I
  • Ungdomsskular I
  • Videregående skular I

Summary
Tilskuddsordningen er komplisert og preget av at godkjenningsgrunnlaget, tilskuddsregler og praksis er tilpasset søkermassen underveis. Formålet med tilskuddsordningen bør klargjøres og antall godkjenningsgrunnlag reduseres, slik at ordningen blir i tråd med kravene i nytt økonomireglement og endrede rammebetingelser i skolesektoren. Reform 94 kan gi grunnlag for en vesentlig forenkling av ordningen.