Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971 Strategier, interesser og konflikter
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Author
Terje Emblem
Year
1998
Publisher
NIFU
Type of publication:
Rapport
Comment:
"Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971, Strategier, interesser og konflikter" heter en ny rapport (11/98) fra Norsk institutt for studier av forskning og utdanning (NIFU). Rapporten beskriver bakgrunnen for etableringen av Fondet, der et politisk oppgjør i Storting og regjering, med næringsinteresser og forbrukerinteresser som motpoler, stod sentralt. Et annet sentralt spørsmål var hva slags institusjon som skulle etableres. En vurderte en tid å etablere et eget forskningsråd, men resultatet ble til slutt et fond med råds- og instituttfunksjoner.
Number of pages:
182
ISBN:
82-7218-395-1, h.
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2756
This page was last updated:
2010-12-01 08:30:15.67