Terje Emblem (1998):
Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971 Strategier, interesser og konflikter
NIFU
Publikasjonstype:
Rapport
Kommentar:
"Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971, Strategier, interesser og konflikter" heter en ny rapport (11/98) fra Norsk institutt for studier av forskning og utdanning (NIFU). Rapporten beskriver bakgrunnen for etableringen av Fondet, der et politisk oppgjør i Storting og regjering, med næringsinteresser og forbrukerinteresser som motpoler, stod sentralt. Et annet sentralt spørsmål var hva slags institusjon som skulle etableres. En vurderte en tid å etablere et eget forskningsråd, men resultatet ble til slutt et fond med råds- og instituttfunksjoner.
Antall sider:
182
ISBN-nummer:
82-7218-395-1, h.
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2756
Disse opplysningene er sist endret:
1/12 2010