Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971 Strategier, interesser og konflikter

Forfatter
Terje Emblem

Årstall
1998

Utgiver
NIFU

Publikasjonstype:
Rapport

Kommentar:
"Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971, Strategier, interesser og konflikter" heter en ny rapport (11/98) fra Norsk institutt for studier av forskning og utdanning (NIFU). Rapporten beskriver bakgrunnen for etableringen av Fondet, der et politisk oppgjør i Storting og regjering, med næringsinteresser og forbrukerinteresser som motpoler, stod sentralt. Et annet sentralt spørsmål var hva slags institusjon som skulle etableres. En vurderte en tid å etablere et eget forskningsråd, men resultatet ble til slutt et fond med råds- og instituttfunksjoner.

Antall sider:
182

ISBN-nummer:
82-7218-395-1, h.

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2756

Disse opplysningene er sist endret:
2010-12-01 08:30:15.67


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler