FORVALTNINGSDATABASEN

Terje Emblem (1998):

Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971 Strategier, interesser og konflikter

NIFU

Publikasjonstype:

Rapport

Kommentar:

"Etableringen av et fond for markeds- og distribusjonsforskning i 1971, Strategier, interesser og konflikter" heter en ny rapport (11/98) fra Norsk institutt for studier av forskning og utdanning (NIFU). Rapporten beskriver bakgrunnen for etableringen av Fondet, der et politisk oppgjør i Storting og regjering, med næringsinteresser og forbrukerinteresser som motpoler, stod sentralt. Et annet sentralt spørsmål var hva slags institusjon som skulle etableres. En vurderte en tid å etablere et eget forskningsråd, men resultatet ble til slutt et fond med råds- og instituttfunksjoner.

Antall sider:

182

ISBN-nummer:

82-7218-395-1, h.

Publiseringsspråk:

Norsk

Land publikasjonen kommer fra:

Norge

NSD-referanse:

2756

Disse opplysningene er sist endret:

1/12 2010

Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler: