The State Administration Database

Hagelund, Iselin Ødegård (2009):

Valg av ledelsesmodell ved NAV-etablering : en oversettelsesteoretisk studie av ledelsesmodellkomponenten

Lillehammer: Høgskolen i Lillehammer

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Type of publication:

Hovud-/magister-/masteroppgåve

Link to publication:

http://brage.bibsys.no/hil/bitstream/URN:NBN:no-bibsys_brage_11919/1/Masteroppgave%20moderne%20forvaltning%2c%20dybdemaster%20h%c3%b8st%202009%20Iselin%20%c3%98deg%c3%a5rd%20Hagelund.pdf

Link to review:

http://brage.bibsys.no/hil/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_11919

Number of pages:

108

Language of publication:

Norsk

Country of publication:

Norge

NSD-reference:

2839

This page was last updated:

23/3 2011

State units related to this publication:

Summary:

Hovedfunnene og konklusjonen er at NAV-målene og hensiktene tolkes ulikt i casekontorene, slik at det blir variasjon mellom kontorene i hvordan de oversetter den anbefalte ledelsesmodellen. De sentrale føringene omformes i ulik omfang, slik at NAV-kontor Øst har en organisering hvor de ligger tett opp til tidligere praksis, det foregår en rekombinering av tidligere praksis. NAV-kontor Vest gjør en omforming av ledelsesmodellen slik at store endringer skjer i forhold til tidligere praksis, og de har et NAV-kontor som er noe mer enn kun samlokalisert og jobber mer på tvers av tidligere skillelinjer. Mine funn viser at NAVkontorene lokalt har betydelige variasjoner seg i mellom, avhengig av blant annet hvordan de oversetter de føringene og oppskriftene som kommer fra sentralt hold.