Valg av ledelsesmodell ved NAV-etablering : en oversettelsesteoretisk studie av ledelsesmodellkomponenten

Forfatter
Hagelund, Iselin Ødegård

Årstall
2009

Utgiver
Lillehammer: Høgskolen i Lillehammer

Publikasjonstype:
Hovud-/magister-/masteroppgåve

Fulltekst:
http://brage.bibsys.no/hil/bitstream/URN:NBN:no-bibsys_brage_11919/1/Masteroppgave%20moderne%20forvaltning%2c%20dybdemaster%20h%c3%b8st%202009%20Iselin%20%c3%98deg%c3%a5rd%20Hagelund.pdf

Omtale:
http://brage.bibsys.no/hil/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_11919

Antall sider:
108

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
2839

Disse opplysningene er sist endret:
2011-03-23 11:03:25.343


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler

Sammendrag
Hovedfunnene og konklusjonen er at NAV-målene og hensiktene tolkes ulikt i casekontorene, slik at det blir variasjon mellom kontorene i hvordan de oversetter den anbefalte ledelsesmodellen. De sentrale føringene omformes i ulik omfang, slik at NAV-kontor Øst har en organisering hvor de ligger tett opp til tidligere praksis, det foregår en rekombinering av tidligere praksis. NAV-kontor Vest gjør en omforming av ledelsesmodellen slik at store endringer skjer i forhold til tidligere praksis, og de har et NAV-kontor som er noe mer enn kun samlokalisert og jobber mer på tvers av tidligere skillelinjer. Mine funn viser at NAVkontorene lokalt har betydelige variasjoner seg i mellom, avhengig av blant annet hvordan de oversetter de føringene og oppskriftene som kommer fra sentralt hold.