Hagelund, Iselin Ødegård (2009):
Valg av ledelsesmodell ved NAV-etablering : en oversettelsesteoretisk studie av ledelsesmodellkomponenten
Lillehammer: Høgskolen i Lillehammer
Publikasjonstype:
Hovud-/magister-/masteroppgåve
Fulltekst:
Omtale:
http://brage.bibsys.no/hil/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_11919
Antall sider:
108
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2839
Disse opplysningene er sist endret:
23/3 2011
Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler:
Sammendrag:
Hovedfunnene og konklusjonen er at NAV-målene og hensiktene tolkes ulikt i casekontorene, slik at det blir variasjon mellom kontorene i hvordan de oversetter den anbefalte ledelsesmodellen. De sentrale føringene omformes i ulik omfang, slik at NAV-kontor Øst har en organisering hvor de ligger tett opp til tidligere praksis, det foregår en rekombinering av tidligere praksis. NAV-kontor Vest gjør en omforming av ledelsesmodellen slik at store endringer skjer i forhold til tidligere praksis, og de har et NAV-kontor som er noe mer enn kun samlokalisert og jobber mer på tvers av tidligere skillelinjer. Mine funn viser at NAVkontorene lokalt har betydelige variasjoner seg i mellom, avhengig av blant annet hvordan de oversetter de føringene og oppskriftene som kommer fra sentralt hold.