Søvik, Sidsel og Sissel Vemundvik (2011):
Statlege selskap og føretak med sektorpolitiske mål Ei kartlegging av styringshøve og faktisk bruk av verkemiddel
Oslo: Difi - Direktoratet for forvaltning og IKT. Rapport 2011:5
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Type of publication:
Rapport
Link to publication:
Link to review:
http://www.difi.no/artikkel/2011/04/korleis-styrer-staten-selskapa-sine-difi-rapport-2011-5
Number of pages:
46
ISSN:
ISSN 1890-6583
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
2904
This page was last updated:
6/6 2011
State units related to this publication:
- NORFUND - Statens investeringsfond for næringsvirksomhet i utviklingsland
- Norsk Tipping A/S
- Helse Nord RHF
- Helse Midt-Norge RHF
- Helse Vest RHF
- AVINOR as
- Posten Bring AS
- Vygruppen AS
- Statnett SF
- Statkraft AS
- Statskog SF
- Den Norske Opera & Ballett
- Norsk rikskringkasting AS
- Innovasjon Norge
- Enova SF
- Gassnova SF
- Helse Sør-Øst RHF
- Store Norske Spitsbergen Kulkompani A/S
- Kings Bay A/S
- Bjørnøen A/S
- Vinmonopolet A/S
- SIVA - Selskapet for Industrivekst SF
- Ambita AS
- Electronic Chart Center A/S
- NSD - Norsk senter for forskningsdata
- Universitetssenteret på Svalbard AS
- UNINETT
- Petoro as
- Gassco AS
- Nationaltheatret AS
- Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning
Affiliations related to this publication:
- Heleide statsaksjeselskap
- Særlovsselskap
- Statsforetak
- Statsaksjeselskap (deleigd; majoritet)
- Helseforetak
Summary:
Føremålet med kartlegginga har vore å skaffe fram kunnskap om korleis staten styrer heileigde selskap og føretak med sektorpolitiske oppgåver. Kartlegginga femner om i alt tretti selskap og føretak. Desse dekkjer ulike sektorar og samfunnsområde, og det er stor variasjon mellom dei når det gjeld mål og oppgåver, størrelse og kompleksitet, og graden av kommersiell drift og konkurranse i dei marknadane dei opererer i. Eigarskapen er delt mellom ulike departement.
Kartlegginga syner at staten har ei rekkje verkemiddel til sin disposisjon, og at desse verkemidla vert brukt i ulike kombinasjonar i styringa av dei aktuelle selskapa og føretaka. Tett kopling mellom bruken av dei ulike styringsverkemidla gjer det vanskeleg å peike ut eitt eller fleire verkemiddel som det eller dei viktigaste. Selskapslovgjevinga og anna relevant regulering fastset i stor grad kva for verkemiddel ein skal eller kan nytta i styringa av kvart enkelt, konkret tilfelle. Sektordepartementa har samstundes eit monaleg handlingsrom til å forme ut bruken av relevante verkemiddel.