Søvik, Sidsel og Sissel Vemundvik (2011):
Statlege selskap og føretak med sektorpolitiske mål Ei kartlegging av styringshøve og faktisk bruk av verkemiddel
Oslo: Difi - Direktoratet for forvaltning og IKT. Rapport 2011:5
Publikasjonstype:
Rapport
Fulltekst:
Omtale:
http://www.difi.no/artikkel/2011/04/korleis-styrer-staten-selskapa-sine-difi-rapport-2011-5
Antall sider:
46
ISSN-nummer:
ISSN 1890-6583
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
2904
Disse opplysningene er sist endret:
6/6 2011
Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler:
- NORFUND - Statens investeringsfond for næringsvirksomhet i utviklingsland
- Norsk Tipping A/S
- Helse Nord RHF
- Helse Midt-Norge RHF
- Helse Vest RHF
- AVINOR as
- Posten Bring AS
- Vygruppen AS
- Statnett SF
- Statkraft AS
- Statskog SF
- Den Norske Opera & Ballett
- Norsk rikskringkasting AS
- Innovasjon Norge
- Enova SF
- Gassnova SF
- Helse Sør-Øst RHF
- Store Norske Spitsbergen Kulkompani A/S
- Kings Bay A/S
- Bjørnøen A/S
- Vinmonopolet A/S
- SIVA - Selskapet for Industrivekst SF
- Ambita AS
- Electronic Chart Center A/S
- NSD - Norsk senter for forskningsdata
- Universitetssenteret på Svalbard AS
- UNINETT
- Petoro as
- Gassco AS
- Nationaltheatret AS
- Direktoratet for IKT og fellestjenester i høyere utdanning og forskning
Horisontal dimensjon:
- Heleide statsaksjeselskap
- Særlovsselskap
- Statsforetak
- Statsaksjeselskap (deleigd; majoritet)
- Helseforetak
Sammendrag:
Føremålet med kartlegginga har vore å skaffe fram kunnskap om korleis staten styrer heileigde selskap og føretak med sektorpolitiske oppgåver. Kartlegginga femner om i alt tretti selskap og føretak. Desse dekkjer ulike sektorar og samfunnsområde, og det er stor variasjon mellom dei når det gjeld mål og oppgåver, størrelse og kompleksitet, og graden av kommersiell drift og konkurranse i dei marknadane dei opererer i. Eigarskapen er delt mellom ulike departement.
Kartlegginga syner at staten har ei rekkje verkemiddel til sin disposisjon, og at desse verkemidla vert brukt i ulike kombinasjonar i styringa av dei aktuelle selskapa og føretaka. Tett kopling mellom bruken av dei ulike styringsverkemidla gjer det vanskeleg å peike ut eitt eller fleire verkemiddel som det eller dei viktigaste. Selskapslovgjevinga og anna relevant regulering fastset i stor grad kva for verkemiddel ein skal eller kan nytta i styringa av kvart enkelt, konkret tilfelle. Sektordepartementa har samstundes eit monaleg handlingsrom til å forme ut bruken av relevante verkemiddel.