Hvordan fungerer bestiller-leverandør-modellen i en offentlig organisasjon som Skatteetaten?

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Author
Lauvsnes, Lina Peggy

Year
2013

Type of publication:
Hovud-/magister-/masteroppgåve

Link to publication:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/bitstream/handle/11250/147235/Lina%20Lauvsnes.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Link to review:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/147235

Number of pages:
106

Language of publication:
Norsk

Country of publication:
Norge

NSD-reference:
5103

This page was last updated:
2024-07-12 10:27:26.836023


State units related to this publication

Summary
Fra 2008 etablerte Skatteetaten en ny organisering med bestiller-leverandør–modell. Oppgaven gir et bilde av både positive og negative trekk ved bestiller-leverandør – modellen i Skatteetaten. Det skapes gode produksjoner, planleggingen er bedre, systemet gir en bedre oversikt enn før modellen ble innført, og det er mer helhetlige prioriteringer. Oppgaven har også kommet fram til at bestiller-leverandør – systemet i Skatteetaten fører til problemer med forsinkelser, feilprioriteringer og økt byråkrati. Jeg tolker disse funnene i oppgaven slik at organisasjonen har problemer med samhandlings-prosesser og kunnskapsutvikling.