Lauvsnes, Lina Peggy (2013):
Hvordan fungerer bestiller-leverandør-modellen i en offentlig organisasjon som Skatteetaten?
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Type of publication:
Hovud-/magister-/masteroppgåve
Link to publication:
Link to review:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/147235
Number of pages:
106
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
5103
This page was last updated:
12/7 2024
State units related to this publication:
Summary:
Fra 2008 etablerte Skatteetaten en ny organisering med bestiller-leverandør–modell. Oppgaven gir et bilde av både positive og negative trekk ved bestiller-leverandør – modellen i Skatteetaten. Det skapes gode produksjoner, planleggingen er bedre, systemet gir en bedre oversikt enn før modellen ble innført, og det er mer helhetlige prioriteringer. Oppgaven har også kommet fram til at bestiller-leverandør – systemet i Skatteetaten fører til problemer med forsinkelser, feilprioriteringer og økt byråkrati. Jeg tolker disse funnene i oppgaven slik at organisasjonen har problemer med samhandlings-prosesser og kunnskapsutvikling.