The State Administration Database

Lindås, Stian Andresen (2006):

Telenor Mobil : merkeverdi, merkeutvidelser og merkelojalitet : en vurdering av merkets image samt muligheter for utvidelser og lojalitetskapning

Norges Handelshøyskole

Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.

Type of publication:

Hovud-/magister-/masteroppgåve

Link to publication:

https://openaccess.nhh.no/nhh-xmlui/bitstream/handle/11250/167937/Lindaas%20Stian%202006.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Link to review:

https://openaccess.nhh.no/nhh-xmlui/handle/11250/167937

Number of pages:

139

Language of publication:

Norsk

Country of publication:

Norge

NSD-reference:

5381

This page was last updated:

31/7 2024

State units related to this publication:

Summary:

Telenor Mobil er den ledende aktøren på det norske markedet for mobilabonnementer. I
denne utredningen går jeg inn og analyserer merkets image, samt muligheter for
merkeutvidelser og lojalitetsskapning. Utgangspunktet for analysene er en større undersøkelse
som ble gjennomført på Østlandet og Vestlandet høsten 2006. Jeg presenterer relevant teori
og metode, og diskuterer resultatene tett oppimot teorien, samt de kvalitative og kvantitative
analysene som er gjort. I forbindelse med Telenor Mobil sitt image ligger fokuset på sterke,
fordelaktige og unike assosiasjoner. I delen om merkeutvidelser har jeg utviklet tre fiktive
utvidelser som danner utgangspunkt for analysene. Utredningen avrundes med en del der jeg
ser på faktorer som danner utgangspunkt for merkets lojalitetsskapning.