En organisasjon i utvikling
Please note: This page may contain data in Norwegian that is not translated to English.
Author
Reichborn-Kjennerud, Kristin
Year
2014
Publisher
Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA
Type of publication:
Rapport
Link to publication:
https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/bitstream/handle/20.500.12199/6217/En%20organisasjon%20i%20utvikling-NAV.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Link to review:
https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/handle/20.500.12199/6217
Number of pages:
36
Language of publication:
Norsk
Country of publication:
Norge
NSD-reference:
5613
This page was last updated:
2024-08-14 09:51:51.636023
Summary
Formålet i dette notatet er å se på oppgaveløsningen i de lokale NAV-kontorene. Notatet beskriver bakgrunn, arbeidsmåter og oppfatninger blant medarbeiderne. Bakgrunnen til de ansatte ved NAV-kontorene er ganske jevnt fordelt mellom nyansatte, ansatte fra kommunesektoren og ansatte fra tidligere Aetat og Trygdeetaten. De fleste ansatte ved NAV-kontorene jobber med veiledning og oppfølging mot grupper som trenger spesielt tilpasset hjelp til å komme seg inn på arbeidsmarkedet. En overvekt av tidligere statlige ansatte jobber med administrasjon og ledelse, mens en overvekt av nyansatte jobber med arbeidssøkere som har behov for mer veiledning og oppfølging. Flest med bakgrunn fra tidligere Aetat jobber mot ordinære arbeidssøkere.