Forfatter
Reichborn-Kjennerud, Kristin

Årstall
2014

Utgiver
Oslo: Arbeidsforskningsinstituttet ved HiOA

Publikasjonstype:
Rapport

Fulltekst:
https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/bitstream/handle/20.500.12199/6217/En%20organisasjon%20i%20utvikling-NAV.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Omtale:
https://oda.oslomet.no/oda-xmlui/handle/20.500.12199/6217

Antall sider:
36

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
5613

Disse opplysningene er sist endret:
2024-08-14 09:51:51.636023


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler

Sammendrag
Formålet i dette notatet er å se på oppgaveløsningen i de lokale NAV-kontorene. Notatet beskriver bakgrunn, arbeidsmåter og oppfatninger blant medarbeiderne. Bakgrunnen til de ansatte ved NAV-kontorene er ganske jevnt fordelt mellom nyansatte, ansatte fra kommunesektoren og ansatte fra tidligere Aetat og Trygdeetaten. De fleste ansatte ved NAV-kontorene jobber med veiledning og oppfølging mot grupper som trenger spesielt tilpasset hjelp til å komme seg inn på arbeidsmarkedet. En overvekt av tidligere statlige ansatte jobber med administrasjon og ledelse, mens en overvekt av nyansatte jobber med arbeidssøkere som har behov for mer veiledning og oppfølging. Flest med bakgrunn fra tidligere Aetat jobber mot ordinære arbeidssøkere.