Direktoratet for økonomistyring - region Drammen
Tabell: Antall ansatte, ordinært regulativlønte
| År | Menn (Totalt) | Kvinner (Totalt) | Totalt (Totalt) | Menn (Heltid) | Kvinner (Heltid) | Totalt (Heltid) | Menn (Deltid) | Kvinner (Deltid) | Totalt (Deltid) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2010 | 15 | 29 | 44 | 24 | 24 | 39 | 5 | 5 | |
| 2011 | 15 | 26 | 41 | 21 | 21 | 36 | 5 | 5 | |
| 2012 | 11 | 23 | 34 | 21 | 21 | 32 | 2 | 2 | |
| 2013 | 10 | 23 | 33 | 20 | 20 | 30 | 3 | 3 | |
| 2014 | 7 | 21 | 28 | 20 | 20 | 27 | 1 | 1 |
Tabell: Antall årsverk, ordinært regulativlønte
| År | Menn (Totalt) | Kvinner (Totalt) | Totalt (Totalt) | Menn (Heltid) | Kvinner (Heltid) | Totalt (Heltid) | Menn (Deltid) | Kvinner (Deltid) | Totalt (Deltid) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2010 | 15.0 | 27.8 | 42.8 | 24.0 | 24.0 | 39.0 | 3.8 | 3.8 | |
| 2011 | 15.0 | 24.7 | 39.7 | 21.0 | 21.0 | 36.0 | 3.7 | 3.7 | |
| 2012 | 11.0 | 22.5 | 33.5 | 21.0 | 21.0 | 32.0 | 1.5 | 1.5 | |
| 2013 | 10.0 | 22.3 | 32.3 | 20.0 | 20.0 | 30.0 | 2.3 | 2.3 | |
| 2014 | 7.0 | 20.8 | 27.8 | 20.0 | 20.0 | 27.0 | 0.8 | 0.8 |
Tabell: Gjennomsnittsalder, ordinært regulativlønte
| År | Menn (Totalt) | Kvinner (Totalt) | Totalt (Totalt) | Menn (Heltid) | Kvinner (Heltid) | Totalt(Heltid) | Menn(Deltid) | Kvinner(Deltid) | Totalt(Deltid) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2010 | 40 | 46 | 44 | 46 | 46 | 44 | 46 | 46 | |
| 2011 | 41 | 45 | 44 | 47 | 47 | 44 | 40 | 40 | |
| 2012 | 43 | 47 | 45 | 47 | 47 | 46 | |||
| 2013 | 46 | 47 | 47 | 48 | 48 | 47 | |||
| 2014 | 48 | 48 | 48 | 48 | 48 | 48 |
Endringshistorie som kan ha innvirkning på antall ansatte
2011-11-14 00:00:00.0* Består via omorganisering
Organisasjonsutvikling og omorganisering
DFØ evaluerte i løpet av siste halvår 2010 og et stykke ut i 2011 organiseringen av økonomitjenesteområdet. Med bakgrunn i evalueringen ble det besluttet å omorganisere hele tjenesteområdet. Den nye strukturen innebærer at styringslinjene ble lagt om fra tverrgående ansvar for alle leveranser, til gjennomgående (vertikalt) ansvar for leveransen av henholdsvis lønns- og regnskapstjenester. Det ble opprettet tre nye avdelinger; lønnsavdelingen, regnskapsavdelingen og IT-avdelingen. Samtidig opphørte regionavdelingen (RA) og økonomitjenesteavdelingen (ØTA). Lønnsavdelingen og regnskapsavdelingen er representert med seksjoner på kontorstedene (de tidligere regionkontorene). Det er regnskapsavdelingen som har det administrative ansvaret ved kontorstedene. Stabsavdelingen ble tilført fagansvar for kommunikasjons- og koordineringsaktiviteter og et tydeligere fagansvar for øvrige støttefunksjoner ved kontorstedene. Et ledernivå ble tatt bort ved at regionavdelingen og regiondirektørene ble fjernet. Videre ble avdeling sektorforvaltning/ rådgivning lagt ned, og oppgavene ble overført til lønns- og regnskapsavdelingen.
14 stillinger (to avdelingsdirektører, seks regiondirektører og seks avdelingsledere i sektorforvaltning/ rådgivning) falt bort som følge av den nye organiseringen. Det ble opprettet tre nye stillinger som avdelingsdirektør (lønns-, regnskaps- og IT-direktør).
Flere medarbeidere fikk endret innholdet i sin stilling. Dette kom sterkest til uttrykk i avdeling for sektorforvaltning og rådgivning, som tidligere var egne avdelinger ved hvert regionkontor, men som opphørte som egne avdelinger.
Kilde: DFØ årsrapport 2011
2011-11-14 00:00:00.0 Navneendring
Navn
Direktoratet for økonomistyring - region Drammen
Kort navn
DFØ - Drammen
14. november skiftet SSØ navn til Direktoratet for økonomistyring (DFØ).
Navneendringen skjer for å tydeliggjøre direktoratets rolle som ekspertorgan for god styring i staten og for statens fellestjenester på økonomistyringsområdet.
Kilde: www.dfo.no/no/Om-DFO/Om-DFO/Aktuelt/SSO-blir-DFO/