Mattilsynet - Region Stor-Oslo
Tabell: Antall ansatte, ordinært regulativlønte
| År | Menn (Totalt) | Kvinner (Totalt) | Totalt (Totalt) | Menn (Heltid) | Kvinner (Heltid) | Totalt (Heltid) | Menn (Deltid) | Kvinner (Deltid) | Totalt (Deltid) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2010 | 19 | 50 | 69 | 38 | 38 | 55 | 2 | 12 | 14 |
| 2011 | 18 | 53 | 71 | 36 | 36 | 53 | 1 | 17 | 18 |
| 2012 | 21 | 52 | 73 | 39 | 39 | 58 | 2 | 13 | 15 |
| 2013 | 18 | 54 | 72 | 42 | 42 | 58 | 2 | 12 | 14 |
| 2014 | 18 | 51 | 69 | 39 | 39 | 56 | 1 | 12 | 13 |
Tabell: Antall årsverk, ordinært regulativlønte
| År | Menn (Totalt) | Kvinner (Totalt) | Totalt (Totalt) | Menn (Heltid) | Kvinner (Heltid) | Totalt (Heltid) | Menn (Deltid) | Kvinner (Deltid) | Totalt (Deltid) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2010 | 18.6 | 46.1 | 64.7 | 38.0 | 38.0 | 55.0 | 1.6 | 8.1 | 9.700001 |
| 2011 | 17.8 | 47.65 | 65.450005 | 36.0 | 36.0 | 53.0 | 0.8 | 11.65 | 12.45 |
| 2012 | 20.3 | 48.35 | 68.65 | 39.0 | 39.0 | 58.0 | 1.3 | 9.35 | 10.650001 |
| 2013 | 17.3 | 50.75 | 68.05 | 42.0 | 42.0 | 58.0 | 1.3 | 8.75 | 10.05 |
| 2014 | 17.5 | 47.95 | 65.45 | 39.0 | 39.0 | 56.0 | 0.5 | 8.95 | 9.45 |
Tabell: Gjennomsnittsalder, ordinært regulativlønte
| År | Menn (Totalt) | Kvinner (Totalt) | Totalt (Totalt) | Menn (Heltid) | Kvinner (Heltid) | Totalt(Heltid) | Menn(Deltid) | Kvinner(Deltid) | Totalt(Deltid) |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 2010 | 52 | 44 | 46 | 43 | 43 | 46 | 46 | 48 | |
| 2011 | 53 | 44 | 46 | 44 | 44 | 47 | 44 | 45 | |
| 2012 | 53 | 44 | 46 | 43 | 43 | 46 | 46 | 47 | |
| 2013 | 52 | 45 | 47 | 44 | 44 | 46 | 46 | 48 | |
| 2014 | 51 | 45 | 47 | 44 | 44 | 46 | 48 | 48 |
Endringshistorie som kan ha innvirkning på antall ansatte
2015-02-01 00:00:00.0* Navneendring
Navn
Mattilsynet - Region Stor-Oslo
Kort navn
Mattilsynet - Region Stor-Oslo
Prop. 3 L (2014-2015), Innst. 69 L (2014-2015) Endringer i matloven (Mattilsynets organisering, gebyr og virkemidler), Lovvedtak 9 (2014-2015).
Helse- og omsorgsdepartementet foreslår i denne proposisjonen endringer i lov 19. desember 2003 nr. 124 om matproduksjon og mattrygghet mv. (matloven) når det gjelder Mattilsynets organisering. Regjeringen ønsker å legge til rette for en enklere, mer enhetlig og effektiv forvaltning og bedre styring. Mattilsynet har foreslått en enklere organisering med to forvaltningsnivåer, hovedkontor og regioner, og mer effektive virkemidler for å oppnå bedre etterlevelse av regelverket. Mattilsynet er i dag organisert i tre forvaltningsnivåer. Dette er lovfestet i matloven § 23.
I denne proposisjonen foreslås derfor å oppheve bindingen i matloven av Mattilsynets organisering i tre forvaltningsnivåer. De øvrige lovene Mattilsynet forvalter, har ikke tilsvarende bestemmelser om organiseringen.
----------------
Ny organisasjonsmodell for Mattilsynet ble satt i verk 1. februar 2015. Tilsynet har nå to forvaltningsnivåer. Regionene utgjør ett forvaltningsnivå og hovedkontoret det andre. Antall regioner er redusert fra åtte til fem, og hovedkontoret er i tillegg omorganisert. Gjennom dette er det frigjort ressurser fra administrative oppgaver til utøvende tilsyn og rettledning i virksomhetene.