FORVALTNINGSDATABASEN

Dokumentasjons- og IKT-seksjonen

Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.

Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.

01.01.2000* Ny via splittelse

Navn: Dokumentasjon- og IT-seksjonen
Kort navn: Dokumentasjon- og IT-seksjonen
Tilknytningsform: Departement
Administrativt nivå: Seksjon
Lokalisering: 301 Oslo
Nedlagt enhet som følge av splittelse:

06.01.2003* Horisontal – og vertikal flytting

(Enheten rapporterer til ny overordnet og samtidig endrer tilknytingsform og/eller administrativt nivå.)
Tilknytningsform: Departement
Administrativt nivå: Stabsorgan

Etableres i forbindelse med omorganiseringen av departementet fra 6.1.2003. Formålet med omorganiseringen var å styrke departementet som et service- og moderniseringsdepartement. Statbsenhet under departementsråden.


Oppgaver:
Enheten har ansvaret for departementets arkivtjeneste og bibliotek. IT-drift, opplæring og brukerstøtte. IT-planlegging, rådgivning og utvikling.

Kilde: Statskalenderen 2003 - 4. Kvartal; nettutgaven

06.01.2003* Navneendring

Navn: Dokumentasjon og IT (DOIT)
Kort navn: DOIT

01.01.2004* Horisontal – og vertikal flytting

(Enheten rapporterer til ny overordnet og samtidig endrer tilknytingsform og/eller administrativt nivå.)
Tilknytningsform: Departement
Administrativt nivå: Seksjon

01.10.2004* Navneendring

Navn: Dokumentasjons- og IKT-seksjonen
Kort navn: Dokumentasjons- og IKT-seksjonen

31.12.2008* Nedlagt via sammenslåing

Merk

* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.