Personal- og organisasjonsseksjonen
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.01.2009* Ny via splittelse
Arbeidsoppgaver:
Ansvar for departementets lønns- og personalforvaltning, leder-, kompetanse- og organisasjonsutvikling, samt sikkerhet. HMS, fellessaker. Rådgivning overfor underliggende virksomheter i spørsmål om lønns- og personalforvaltning.
01.01.2016* Navneendring
Seksjonen har ansvar for personal- og lønnsforvaltninga i departementet og har særskilt ansvar for leiar-, kompetanse- og organisasjonsutvikling. I tillegg har seksjonen ansvar for drift og utvikling av intranettet, koordinering av arbeid med helse, miljø og sikring (HMS) og for avtalen om inkluderande arbeidsliv (IA). Seksjonen gir dessutan råd og rettleiing innan fagområdet til underliggande verksemder, og tek hand om lokale forhandlingar for verksemder utan sjølvstendig forhandlingsrett.
Kilde: www.regjeringen.no
01.01.2019* Navneendring
Seksjonen har ansvar for rekruttering, personal- og lønsforvaltinga i departementet og har særskilt ansvar for leiar-, kompetanse- og organisasjonsutvikling. I tillegg har seksjonen systemansvar for planlegging og for drift og utvikling av intranettet. Koordinering av arbeid med helse, miljø og sikring (HMS) og avtalen om inkluderande arbeidsliv (IA) ligg òg til denne seksjonen.
Kilde: regjeringen.no, januar 2019
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.