HR-seksjonen
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.01.2011* Ny via sammenslåing
Oppgaver:
Personalforvaltning, personalpolitikk, lønnspolitikk, HMS og inkluderende arbeidsliv. Organisasjonsutvikling, koordineringsoppgaver, sikkerhet og beredskap, virksomhetsplanlegging, høringssaker og regjeringsnotater.
01.01.2017* Endring av overordnet
01.01.2019* Navneendring
HR-seksjonen har ansvaret for utvikling og oppfølging av personal- og lønnspolitikken i departementet, organisasjonsutvikling, lederutvikling, kompetanseutvikling, støtte til rekrutteringsarbeidet i departementet, arbeidsgiverprofilering og departementets interne arbeid med inkluderende arbeidsliv og arbeidsmiljø. Seksjonen ivaretar arbeidsgiverfunksjonen i departementet og har ansvar for samhandling med fagforeningene.
Kilde: regjeringen.no
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.