NAV Kontroll Styringsenhet
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Ansatte
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.07.2006* Ny via omorganisering
NAV Kontroll og innkreving
NAV Kontroll og innkreving har som hovedoppgave å avdekke og anmelde misbruk av ytelser fra NAV. Gjennom målrettet kontrollarbeid og gode tilbakemeldingssystemer skal resultatområdet også bidra til å forebygge trygdemisbruk. Resultatområdet har i tillegg nasjonalt ansvar for saker som angår yrkessykdom, lønnsgaranti ved konkurs, ventelønn og helseoppgjør.
Herunder inngår bl.a. også tidligere Aetat dagpengekontroll
01.01.2012* Navneendring
01.01.2015* Navneendring
NAV Kontroll førebygger, avdekker, greier ut og melder om trygdesvindel og kriminalitet i arbeidslivet.
NAV Kontroll har også ansvar for å behandle saker om medlemskap i folketrygda og trygdeavgift, og dessutan store oppgåver knytt til registerforvalting.
Kjelde: nav.no
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.