NAV Forvaltning Rogaland
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Ansatte
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.01.2008* Nyopprettelse
Forvaltningsenhetene sluttbehandler fremsatte krav om ytelser på familie- og arbeidsområdet i sine respektive fylker. Grensesnittrutinene beskriver oppgavedelingen mellom NAVs lokalkontor og forvaltningsenhetene på de ulike stønadsområdene. På områder som krever skjønn, legger forvaltningsenhetene de skjønnsmessige vurderingene fra NAVs lokalkontor til grunn når de fatter sine vedtak. Forvaltningsenhetene er opprettet for å avlaste NAVs lokalkontor slik at kontorene kan konsentrere seg om veiledning og oppfølging av brukere.
Forvaltningsenhetene skal sikre:
- Effektiv saksbehandling
- Høy kvalitet i saksbehandlingen
- Likebehandling
31.12.2011* Nedlagt
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.