Koordineringsseksjonen
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.01.2016* Nyopprettelse
Departementsrådens sekretariat har ansvar for saksflyt og koordinering av saker hos politisk og administrativ ledelse, herunder internasjonale spørsmål, møter og reiser, samt kontorstøtte.
01.01.2019* Horisontal – og vertikal flytting
Sekretariatet har ansvar for saksflyt og koordinering av saker hos politisk og administrativ ledelse, herunder internasjonale spørsmål, møter og reiser, samt kontorstøtte.
Kilde: regjeringen.no
01.01.2020* Navneendring
Sekretariatet har ansvar for saksflyt og koordinering av saker hos politisk og administrativ ledelse, herunder internasjonale spørsmål, møter og reiser, samt kontorstøtte.
01.10.2021* Vertikal flytting (omdannelse)
01.10.2021* Navneendring
Oppgaver:
Koordineringsseksjonen har ansvar for saksflyt og koordinering av saker hos politisk og administrativ ledelse, herunder internasjonale møter og reiser. Statsrådens og departementsrådens forværelse hører under seksjonen. Seksjonen har også ansvar for koordinering av saker på foreleggelse eller høring i JD. Seksjonen har ansvar for avdelingens planleggings- og styringsprosesser.
Kilde: regjeringen.no
31.12.2023* Nedlagt via splittelse
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.