Forbrukertilsynet Svalbard
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Ansatte
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.01.2018* Nyopprettelse
I forbindelse med omorganisering av Forbrukerrådet våren 2017, ble det opprettet en hospiteringsordning på Svalbard. Kontoret er operativt fra desember 2017.
Opprettelsen av kontoret er en del av Barne- og likestillingsdepartementets omorganisering av Forbrukerrådet, som blant annet hadde som mål å bidra til et klarere skille mellom rådets interessepolitiske arbeid ved hovedkontoret i Oslo og forvaltningsoppgavene ved kontorer i Skien, Stavanger og Tromsø.
Kilde: https://www.forbrukerradet.no/siste-nytt/forbrukerradet-pa-plass-pa-svalbard/
01.01.2021* Navneendring
01.01.2021* Horisontal flytting
Omstilling i forbrukerapparatet
Fra 1. januar 2021 blir klagebehandlingstilbudet samlet hos Forbrukertilsynet, mens Forbrukerrådet skal rendyrkes som forbrukerne sin interesseorganisasjon.
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.