FORVALTNINGSDATABASEN

Kommunikasjon og brukerdialog

Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.

Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.

01.01.2020* Nyopprettelse

Navn: Kommunikasjon og brukerdialog
Kort navn: Kommunikasjon og brukerdialog
Tilknytningsform: Andre ordinære forvaltningsorgan
COFOG: 04 Næringsøkonomiske formål
Tilhører gruppe : Avdelinger
Type enhet: Gruppe

Arbeidstilsynet går fra nyttår 2020 fra en geografisk organisasjonsmodell med 7 regioner, til en funksjonell organisasjonsmodell med 6 avdelinger. Hver avdeling får landsdekkende ansvar innenfor sine områder.

Avdelingen "Kommunikasjon og brukerdialog" har ansvar for Arbeidstilsynets interne og eksterne kommunikasjon, for planlegging og gjennomføring av veiledningsvirksomhet, og for brukerdialog i etaten.

Avdelingen består av følgende seksjoner:
- Seksjon for samfunnskontakt og kanaler
- Seksjon for veiledning og kommunikasjon
- Seksjon for kunnskapsformidling - inkluderende arbeidsliv
- Seksjon for svartjeneste
- Seksjon for regionale verneombud

Merk

* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.