FORVALTNINGSDATABASEN

Søknader og meldinger

Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.

Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.

01.01.2020* Nyopprettelse

Navn: Søknader og meldinger
Kort navn: Søknader og meldinger
Tilknytningsform: Andre ordinære forvaltningsorgan
COFOG: 04 Næringsøkonomiske formål
Tilhører gruppe : Avdelinger
Type enhet: Gruppe

Arbeidstilsynet går fra nyttår 2020 fra en geografisk organisasjonsmodell med 7 regioner, til en funksjonell organisasjonsmodell med 6 avdelinger. Hver avdeling får landsdekkende ansvar innenfor sine områder.

Avdelingen "Søknader og meldinger" har ansvar for mottak og behandling av tips, søknader og meldinger.

Avdelingen har følgende seksjoner:
- Seksjon for godkjenninger og meldinger
- Seksjon for arbeidstid
- Seksjon for byggesak

Merk

* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.