Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
Denne siden viser statistikk over antall ansatte til denne enheten.
Merk: Det tas forbehold om mulige feil og mangler i data om statsansatte som vi har mottatt fra Statens sentrale tjenestemannsregister, SST. Feil kan gjelde både enkeltenheter og aggregerte tall på etatsnivå. Vær oppmerksom på at tidsseriene - særlig for enheter med flere organisasjonsledd - kan vise utslag for enkelte år som kan indikere feil i inputdata.
Manglende data om statsansatte etter 2014:
I forbindelse med etableringen av A-ordningen fra 2015 er innsamling av lønnsopplysninger for alle ansatte samordnet og
hjemlet i A-opplysningsloven (https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2012-06-22-43). Fra samme tidspunkt opphørte videre drift av Statens sentrale tjenestemannsregister (SST).
Etter overgang til A-ordningen har ikke Kommunal- og moderniseringsdepartementet (KMD) lenger hjemmel til å videreformidle data om statsansatte fra SSB til NSD.
Dette innebærer at NSD inntil videre må slette 2015 og 2016 årgangene fra nettsidene våre. Vi vil heller ikke kunne publisere data fra 2017 tellingene.
Brukere av denne tjenesten som ønsker å hente ut ut detaljerte data om statsansatte må inntil videre kontakte SSB eller finne fram til informasjonen via
Statistikkbanken (https://www.ssb.no/statistikkbanken).
NSD vil arbeide for å få på plass en avtale med SSB slik at vi igjen kan få tilgang til data om statsansatte.
Totalt | Heltid | Deltid | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
År | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt |
2000 | 9 | 1 | 10 | 7 | 1 | 8 | 2 | 2 | |
2001 | 9 | 3 | 12 | 7 | 2 | 9 | 2 | 1 | 3 |
2002 | 13 | 5 | 18 | 11 | 3 | 14 | 2 | 2 | 4 |
2003 | 13 | 6 | 19 | 11 | 4 | 15 | 2 | 2 | 4 |
2004 | 12 | 7 | 19 | 10 | 4 | 14 | 2 | 3 | 5 |
2005 | 18 | 9 | 27 | 15 | 7 | 22 | 3 | 2 | 5 |
2006 | 20 | 8 | 28 | 18 | 7 | 25 | 2 | 1 | 3 |
2007 | 18 | 10 | 28 | 15 | 7 | 22 | 3 | 3 | 6 |
2008 | 25 | 10 | 35 | 21 | 9 | 30 | 4 | 1 | 5 |
2009 | 23 | 12 | 35 | 21 | 10 | 31 | 2 | 2 | 4 |
2010 | 28 | 12 | 40 | 27 | 11 | 38 | 1 | 1 | 2 |
2011 | 29 | 13 | 42 | 28 | 12 | 40 | 1 | 1 | 2 |
2012 | 28 | 15 | 43 | 28 | 14 | 42 | 1 | 1 | |
2013 | 26 | 14 | 40 | 25 | 13 | 38 | 1 | 1 | 2 |
2014 | 30 | 16 | 46 | 30 | 14 | 44 | 2 | 2 |
Totalt | Heltid | Deltid | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
År | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt | Menn | Kvinner | Totalt |
2000 | 54 | 53 | 53 | 52 | |||||
2001 | 55 | 51 | 54 | 51 | |||||
2002 | 53 | 42 | 50 | 51 | 50 | ||||
2003 | 53 | 42 | 49 | 51 | 48 | ||||
2004 | 49 | 43 | 46 | 46 | 45 | 52 | |||
2005 | 47 | 42 | 45 | 43 | 43 | 43 | 54 | ||
2006 | 47 | 42 | 46 | 45 | 43 | 44 | |||
2007 | 49 | 42 | 46 | 46 | 44 | 45 | 51 | ||
2008 | 50 | 43 | 48 | 47 | 43 | 46 | 60 | ||
2009 | 48 | 44 | 46 | 47 | 45 | 47 | |||
2010 | 48 | 45 | 47 | 47 | 45 | 46 | |||
2011 | 49 | 46 | 48 | 48 | 46 | 48 | |||
2012 | 47 | 44 | 46 | 47 | 42 | 46 | |||
2013 | 48 | 45 | 47 | 48 | 44 | 47 | |||
2014 | 49 | 45 | 48 | 49 | 45 | 48 |
Tabellen viser gjennomsnittalder til ansatte for ordinært regulativlønte. Merk at der antall ansatte er mindre enn 5 vil alder ikke vises.
Havarikommisjonen for sivil luftfart (HSL) ble 10. juli opprettet i samsvar med den internasjonale luftfartsorganisasjonen ICAOs etablerte mønster, med faste medarbeidere.
Kilde: havarikommisjonen.no/Om-oss
Var tidligere en del av Samferdselsdepartementet
Regjeringen besluttet i statsråd 19.3.1999 at Havarikommisjonen for sivil luftfart (HSL) skulle etableres som et eget forvaltningsorgan fra 1. juli 1999. Fram til endringen var kommisjonen i administrativ sammenheng en enhet i Samferdselsdepartementet, men i alle faglige spørsmål frittstående. HSL har ansvar for undersøkelse av luftfartsulykker og luftfartshendelser. Formålet med undersøkelsene er å avdekke årsakene til ulykker og hendelser, og komme med tilrådinger for å bedre flysikkerheten. Undersøkelsene har ikke til hensikt å fordele skyld eller ansvar.
Internett: www.aaib-n.org
Fra 1. juli 2002 har HSLB fått utvidet sitt mandat og ansvarsområde til også å omfatte undersøkelser av ulykker og alvorlige hendelser i jernbanesektoren.
Fra 1. september 2005 endret HSLB navn til Statens havarikommisjon for transport (SHT). Fra samme tidspunkt er også visse veitrafikkulykker- og uhell gjenstand for undersøkelser i Statens havarikommisjon for transport.
Fra 1.7.2008 utvides kommisjonens ansvarsområde til også å omfatte transport- og arbeidsulykker innenfor sjøtransportsektoren.
Den nye havarikommisjonen får navnet Statens havarikommisjon
Regjeringen besluttet i juli 2019 å slå sammen Statens havarikommisjon for Forsvaret (SHF) med Statens havarikommisjon for transport (SHT).
Den nye havarikommisjonen får navnet Statens havarikommisjon. Havarikommisjonen vil være et faglig uavhengig forvaltningsorgan organisert under Samferdselsdepartementet. Sammenslåingen trer i kraft fra 1. juli 2020.
Kilde: Pressemelding | Dato: 03.07.2019, Samferdselsdepartementet og Forsvarsdepartementet
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.