Kollektiv- og yrkestransportseksjonen
Denne siden og de ulike fanene under viser informasjon om denne enheten og data tilknyttet denne enheten fra Forvaltningsdatabasen. Forvaltningsdatabasen er en grundig og detaljert kartlegging av organisering og endring av den norske statsforvaltningen fra 1947 - d.d. Fanen "Lenker" inneholder eventuelle lenker til eksterne ressurser.
- Enhet
- Endringshistorie
- Forvaltningshierarki
- Enhetsregisteret hierarki
- Relasjoner
- Litteratur
- Årsmeldinger
- Tildelingsbrev
- Lovdata
- Utvalg
- Lenker
- Instrukser
- Organisjonsprinsipp
- Regnskapsprinsipper
Denne siden viser endringshistorien til denne enheten.
01.01.1992* Ny via omorganisering
Enheten ivaretar oppgaver som tidligere lå under 1. og 3 Transportkontor i nå nedlagte Transportavd.
01.11.2011* Endring av overordnet
01.11.2011* Består via omorganisering
Oppgaver:
Ansvaret for kollektivtransportspørsmål generelt, og virkemidler som gjør det enklere og mer bekvemt å reise kollektivt. Rammevilkår for transport på veg og sjø etter yrkestransportloven. Generelle juridiske spørsmål, klager og fortolkningsspørsmål etter yrkestransportloven. Inntektssystemet for fylkeskommuner vedrørende samferdselsformål. Kjøp av tjenester vedrørende kystruten Bergen - Kirkenes. Internasjonale transportsaker, blant annet EØS-saker og tosidige transportavtaler. Generelt utviklingsarbeid og utredning.
Kilde: Regjeringen.no
01.11.2011* Navneendring
31.12.2019* Nedlagt
Merk
* = Dato merket med asterisk (*), betyr at tidspunkt ikke er bekreftet.