Bakken, Bjørn; Tolgensbakk, Anne; Gran, Bjørn Tore (2011):
Kunnskapsdeling i Statped i Midt-Norge : om barrierer og muligheter for deling av kunnskap
Publikasjonstype:
Hovud-/magister-/masteroppgåve
Fulltekst:
Omtale:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/147225
Antall sider:
129
Publiseringsspråk:
Norsk
Land publikasjonen kommer fra:
Norge
NSD-referanse:
5107
Disse opplysningene er sist endret:
12/7 2024
Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler:
Sammendrag:
Funn og oppsummering: Vår tydeligste anbefaling til Statped Midt-Norge er at ledergruppen må prioritere fokus på fenomenet kunnskapsdeling gjennom refleksjon og utvikling av kunnskap. I tillegg er det helt avgjørende at det etableres en kultur i organisasjonen som våger å se og bryte barrierene. Samtidig må vi bli flinkere til å reflektere rundt begrepet «tid» og hvordan vi skal utnytte de eksisterende rommene til deling og refleksjon rundt kunnskapsutvikling. Sist, men ikke minst, må vi være bevisste på å utvikle gode relasjoner på tvers av avdelingsskiller og grupperinger både på individ og gruppenivå. Den viktigste utfordringen, vil etter vår mening være å implementere disse tankene i alle deler i organisasjonen.