Kunnskapsdeling i Statped i Midt-Norge : om barrierer og muligheter for deling av kunnskap

Forfatter
Bakken, Bjørn; Tolgensbakk, Anne; Gran, Bjørn Tore

Årstall
2011

Publikasjonstype:
Hovud-/magister-/masteroppgåve

Fulltekst:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/bitstream/handle/11250/147225/Bj%c3%b8rn%20Bakken%2c%20Bj%c3%b8rn%20Tore%20Gran%2c%20Anne%20Tolgensbakk.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Omtale:
https://nordopen.nord.no/nord-xmlui/handle/11250/147225

Antall sider:
129

Publiseringsspråk:
Norsk

Land publikasjonen kommer fra:
Norge

NSD-referanse:
5107

Disse opplysningene er sist endret:
2024-07-12 10:44:17.172132


Spesifikke virksomheter publikasjonen omhandler

Sammendrag
Funn og oppsummering: Vår tydeligste anbefaling til Statped Midt-Norge er at ledergruppen må prioritere fokus på fenomenet kunnskapsdeling gjennom refleksjon og utvikling av kunnskap. I tillegg er det helt avgjørende at det etableres en kultur i organisasjonen som våger å se og bryte barrierene. Samtidig må vi bli flinkere til å reflektere rundt begrepet «tid» og hvordan vi skal utnytte de eksisterende rommene til deling og refleksjon rundt kunnskapsutvikling. Sist, men ikke minst, må vi være bevisste på å utvikle gode relasjoner på tvers av avdelingsskiller og grupperinger både på individ og gruppenivå. Den viktigste utfordringen, vil etter vår mening være å implementere disse tankene i alle deler i organisasjonen.